رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ:

مرغ ۷۵۰۰ تومانی گران نیست

در حالی که طی ماه‌های اخیر قیمت گوشت مرغ رو به افزایش بوده و بازار پرنوسانی را تجربه کرده است، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می گوید گوشت مرغ در بازار گران نیست و مردم به جای خرید از گران‌فروشان، این محصول پروتئینی مورد نیازشان را از میادین میوه و تره‌بار شهرداری تامین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد یوسفی اظهار کرد: قیمت و تنظیم بازار ملاک و معیاری دارد که یکی از آنها میادین میوه و تره‌بار است که طی روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی ۶۸۵۰ تومان عرضه شده است و قیمت گوشت مرغ آماده به طبخ میدان بهمن به صورت عمده‌فروشی نیز کیلویی ۷۰۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل نوسان قیمت گوشت مرغ طی ماه‌های گذشته، افزایش قیمت جوجه یکروزه ۲۵۰۰ تومان به ازای هر قطعه بوده است، افزود: ممکن است در نقاطی از سطح شهر تهران قیمت گوشت مرغ کیلویی ۸۰۰۰ تومان شده باشد و نوسان را در بازار رغم زده باشد اما از مردم تقاضا می‌کنیم به جای خرید گوشت مرغ از گران‌فروشان، این محصول پروتئینی مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره‌بار شهرداری یا عمده فروشندگانی که این محصول را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند، تهیه کنند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۵۰۰ تومان است، ادامه داد: هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز شب عید مردم وجود ندارد، چراکه تولید به اندازه کافی انجام شده و ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام نیز به قدری است که به راحتی می‌تواند بازار را کنترل کند. اما همه باید بدانند که اگر این محصول به قیمت مناسب و منطقی عرضه نشود مرغداران زیان می‌بینند و نهایتاً مصرف‌کنندگان نیز از آن متضرر می‌شوند و نتیجه آن نوسان در بازار خواهد بود.

یوسفی مشکل بازار مرغ و نوسان در آن را حساس بودن این محصول و سیاسی شدن آن دانست و گفت: در کشورهای دیگر که در صنعت مرغداری مطرح و پیشرو هستند نه‌تنها از بازار صادراتی‌شان حمایت می‌کنند بلکه بازار داخلی را به‌گونه‌ای کنترل و تنظیم می‌کنند که مصرف‌کننده و تولیدکننده از آن منتفع می‌شوند، اما در ایران چنین حمایت‌هایی وجود ندارد و مسئولان باید بدانند که تنها راه تنظیم بازار گوشت مرغ حمایت از تولیدکنندگان و واگذاری تنظیم بازار به بخش خصوصی است.

Share