با حضور مسئولان

مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی لاهیجان برگزار شد

فرماندار لاهیجان گفت: از همه اختیارات قانونی و تمامی ظرفیت های شهرستان برای برگزاری انتخاباتی با شکوه استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد احمدی روز پنجشنبه در جلسه معارفه بخشدار مرکزی این شهرستان که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری ها بخش مرکزی لاهیجان برگزار شد، اظهارداشت: دو انتخابات مهم شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و امام راحل فرمودند انتخابات در انحصار هیچ کس نیست و این انتخابات مال همه مردم است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.
وی افزود: اولین اصل مهم برای مجریان انتخابات، حضور حداکثری مردم و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است که باید براساس مر قانون و انتخاباتی سالم برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: همه اعضای شوراهای اسلامی، دهیاری ها و اقشار مختلف مردم باید کمک کنند تا بر اساس قانون و تعامل همه جانبه انتخاباتی سالم و باشکوه در این شهرستان برگزار شود.
فرماندار لاهیجان با اشاره به انتصاب بخشدار جدید مرکزی گفت: پروژه محوری در روستاها باید در دستور کار بخشداران قرار گیرد و این یک مطالبه از بخشدار جدید است که پروژه هایی که برای روستاها حیاتی بوده و اولویت دار هستند را مشخص و دنبال کند.
احمدی با اشاره به برف اخیر آن را یک نعمت الهی و عنایت خداوندی دانست و افزود: باید از این نعمت درست استفاده کرد و خود را در مقابل بحران هایی مانند برف مقاوم کنیم و استقامت، صبر و تدبیر را سرلوحه کار قرار دهیم.
وی از همه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری های لاهیجان بخاطر فعالیت موثر در دو برف بهمن ماه امسال تشکر و اظهار کرد: همه در روستاها در بحران برف تلاش کردند و در ساعت های اولیه، خودشان کارها را آغاز کردند و موجب شدند که در روستاها کمترین دغدغه بوجود بیاید و کمترین آزار و آسیب به مردم وارد شود.
فرماندار لاهیجان از دهیاران و اعضای شوراها دعوت به همکاری با بخشداری ها کرد و گفت: دهیاری ها و شوراها نباید مستقیما کارهای خود را از طریق مسئولان رده های بالاتر پیگیری کنند و برای فرماندار یا استاندار نامه بنویسند و کارها را باید از طریق بخشداری ها دنبال کنند.
وی مراسم امروز را تجلیل از دو مدیر با ارزش و توانمند در شهرستان لاهیجان ذکر کرد و این تغییرات را در نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی به معنای گردش نخبگان دانست.

مسئولان در بحران برف با تمام امکانات به میدان آمدند

ذبیح نیکفر اظهار داشت: در برف اخیر مسئولان در صحنه حضور یافتند و با تمام امکانات تلاش کردند تا مشکلات مردم را حل کنند و آنچه در بضاعت بود و از امکاناتی که داشتند، انجام دادند.
وی با تشکر از همه کسانی که در برف پایان بهمن ماه به مردم کمک کردند، افزود: مسئولان شهرستان و استان گیلان در بحران برف اخیر در مناطق مهم حضور یافتند و زحمات زیادی کشیدند تا از واردآمدن خسارت بیشتر به مردم جلوگیری شود.
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید با اقدامات خود و تکریم مردم، موجب اعتمادسازی شده و با اعمال و کارهای خویش بتوانند در مردم نسبت به نظام اسلامی امیدواری بیشتری ایجاد کنند.
نیکفر اظهار داشت: جرایم دیرکرد و سود وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان براساس تصویب نمایندگان مجلس بخشیده شده و باید از این فرصت استفاده شود.
این نماینده مجلس گفت: باید به دستورات رهبری معظم انقلاب توجه شده و بدان عمل کرد.
نیکفر یادآور شد: هویت هر ملتی، تاریخ آن ملت است و باید بتوانیم از جاذبه هایی که در شهرستان لاهیجان وجود دارد، بهترین استفاده را برده و آنها را به گردشگران معرفی کنیم.

حجت حاجی پور بخشدار قبلی مرکزی لاهیجان نیز در این مراسم اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار لاهیجان با موفقیت گازدار شدند که قبل از آن، ۷۰روستا گاز دار بود ولی در دولت یازدهم برای ۱۱۰ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، عملیات گازرسانی انجام شد و در ۱۰ هزار هکتار از شالیزاری های لاهیجان تسطیح اراضی صورت گرفت و این شهرستان در صدور اسناد روستایی در کشور رتبه دار شد.

وارسته بخشدار جدید مرکزی لاهیجان نیز گفت: توسعه همه جانبه بخش مرکزی در تعامل با شوراها، دهیاری ها و در چارچوب قانون پیگیری می شود تا لاهیجان به جایگاه واقعی خود برسد.

در این جلسه سلامت وارسته به عنوان بخشدار جدید مرکزی لاهیجان معرفی شد.

Share