جعفرزاده در گفتگو با دیارمیرزا خبرداد

نامه جمعی از نمایندگان گیلان به استاندار در رابطه با انتصاب مدیر مخابرات منطقه گیلان

نماینده مردم رشت در ادامه از ارسال نامه ای با امضای اکثریت نمایندگان گیلان به استاندار گیلان در اعتراض به انتصاب صورت گرفته خبرداد و افزود: با توجه به اینکه دولت نیز از انتصاب صورت گرفته گلایه دارد در این نامه از استاندار خواسته شده است تا زمان مشخص شدن وضعیت مدیریت شرکت مخابرات منطقه گیلان مدیر منصوب شده را به جلسات راه ندهد.

 اختصاص پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته بود که خبر انتصاب و معارفه رسول آمویی به عنوان مدیر مخابرات منطقه گیلان رسانه ای شد.

مراسم معارفه مدیرعامل مخابرات منطقه گیلان با حضور معاون حقوقی، تنظیم مقررات و امور مجلس شرکت مخابرات ایران و بدون اطلاع رسانه ها برگزار شد حتی مسئولان ارشد گیلان نیز از این انتصاب خبر نداشتند.

در همین زمینه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا به سفر چندی پیش وزیر ارتباطات به گیلان اشاره کرد و گفت: آقای واعظی در سفر خود به گیلان گفته بودند که انتخاب مدیرعامل مخابرات منطقه گیلان طی هماهنگی با مسئولان استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در انتصابات دخالتی ندارند اظهار کرد: شخص آقای دکتر نجفی استاندار گیلان نیز نامه گلایه آمیزی به وزیر نوشته اند.

به گفته جعفرزاده، انتصاب رسول آمویی با تصمیم قنبری و سرائیان صورت گرفته است و مدیران شرکت مخابرات ایران در واکنش به گلایه‌ها اظهار کرده‌اند که شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی بوده و برای انتصابات نیاز به هماهنگی با دولت ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در ایران «جزیره مستقل نداریم» گفت: به هرحال شخص وزیر و دولت می‌بایست در خصوص موضوعات حوزه ارتباطات پاسخگو باشند و استاندار گیلان نیز در صورت وقوع برخی مشکلات در حوزه مخابراتی باید پاسخگو باشد بنابراین اینکه شرکت مخابرات ادعا کند برای انتصابات خود نیازی به هماهنگی با دولت ندارد نمی‌تواند صحبح باشد.

نماینده مردم رشت در ادامه از ارسال نامه ای با امضای اکثریت نمایندگان گیلان به استاندار گیلان در اعتراض به انتصاب صورت گرفته خبرداد و افزود: با توجه به اینکه دولت نیز از انتصاب صورت گرفته گلایه دارد در این نامه از استاندار خواسته شده است تا زمان مشخص شدن وضعیت مدیریت شرکت مخابرات منطقه گیلان مدیر منصوب شده را به جلسات راه ندهد.

جعفرزاده در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان اینکه شخصا دوبار با وزیر ارتباطات در همین زمینه گفتگو کرده است بر لزوم تعیین تکلیف اختیارات وزیر در شرکت مخابرات تاکید کرد و گفت: از کارکنان شرکت مخابرات گیلان می‌خواهیم تا زمان واکنش و تصمیم استانداری گیلان خویشتن داری کنند.

Share