دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت الله علوی گرگانی

مدیران بی‌تجربه باعث افزایش مشکلات مردم می‌شوند | فرمول اداره کشور به روایت موتلفه

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر این که همواره باید از افراد با تجربه در مدیریت کشور استفاده کرد، گفت: مدیران بی تجربه باعث افزایش مشکلات مردم می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید مصطفی میرسلیم به همراه دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی در این مقطع تصمیم گرفته است تا وارد صحنه انتخابات شود، اظهار کرد: موتلفه اسلامی احساس کرده که نسبت به آرمان های انقلاب بی وفایی صورت گرفته و جفا شده است.

وی لزوم تحقق نتیجه مطلوب در همه امور را اخلاص و حرکت در مسیر رضای حق تعالی دانست و افزود: ما همواره در حزب موتلفه اسلامی سعی می کردیم برادرانه همدیگر را نصیحت کنیم تا خدای ناکرده در فعالیت های سیاسی و اجتماعی دچار خودکامگی نشویم.

میرسلیم تصریح کرد: برای مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد و مردم را ناراحت کرده است، باید با تدبیر و دانش وارد صحنه شد. بسیاری از مسائل همچون معیشت مردم و معضلاتی مانند آلودگی های زیست محیطی که مردم برخی استان‌ها را گرفتار خود کرده است، با وعظ و نصیحت درست نمی‌شود بلکه حل آنها چاره علمی و فنی دارد. بنابراین باید بر مبنای دانش و شناخت دقیق به مسائل مردم رسیدگی کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه همواره باید از افراد با تجربه در صحنه مدیریت کشور استفاده کرد، گفت: یک فرد با تجربه یعنی کسی که اشتباهاتش را در موقعیت‌های گوناگون کرده باشد و دیگر نخواهد در عرصه‌های مدیریتی جمهوری اسلامی دست به آزمون و خطا بزند و بر مصائب و مشکلات مردم بیافزاید.

حبیبی: ما در موضوع اداره کشور کلی گویی نمی‌کنیم بلکه بصورت فرمولی حرف می‌زنیم

در ادامه این دیدار محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما تحزب را در چارچوب تدین قبول داریم، گفت: کارهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب در داخل کشور با تلاش‌های رهبری، مردم و مسئولین انجام شده یک اثرات شگرفی را در جغرافیای ایران و جهان اسلام از خود باقی گذاشته است.

وی افزود: ما منتقد مسئولینی هستیم که دوران مدیریتی قبل از خودشان را تخطئه و تخریب کرده و طوری وانمود می‌کنند که گویی هیچ کاری در جمهوری اسلامی انجام نشده است؛ ما این رفتارها را یک نوع بی‌انصافی می‌دانیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه کارهایی بهتر از آنچه دولت‌ها تاکنون در جمهوری اسلامی کرده‌اند هم می‌توان انجام داد، خاطرنشان کرد: ما با همین محاسبه برای انتخابات ۹۶ و پس از بحث‌ها و بررسی‌هایی که چندین ماه قبل انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که اگر یک تشکیلات شناخته شده‌ای همانند موتلفه اسلامی به میدان بیاید، می‌تواند یک تاثیر متفاوتی را در اداره کشور ایجاد کند.

حبیبی اظهار کرد: ما از ۱۵، ۱۶ سال گذشته روی چند موضوع اساسی کار کرده‌ایم. یکی اینکه ما برای اداره کشور در شئونات مختلف چه حرفی برای گفتن داریم زیرا فرض را بر این گذاشتیم که ممکن است یک روزی موتلفه اسلامی نامزدی را برای ریاست جمهوری معرفی کند و این نامزد هم رای بیاورد.

وی با بیان اینکه این مسائل جز با یک کار کارشناسی حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: ما در موضوع اداره کشور کلی گویی نمی‌کنیم بلکه بصورت فرمولی حرف می‌زنیم. بعنوان مثال در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، کارگروه اقتصادی ما برای مهار تورم بعد از بحث و بررسی های متعدد، یک محصول ۸۲ فرمولی ارائه و اعلام کرد اگر این فرمول‌ها اجرایی شود تورم مهار خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: معمولا در انتخابات‌ها بعد از اینکه یک کاندیدای انتخاباتی حائز اکثریت آراء می‌شود، تازه شروع به ارزیابی برای انتخاب مدیران می‌کنند. ما در موتلفه اسلامی یک بانک اطلاعات مدیران تشکیل دادیم و بر اساس آن می‌توانیم مثلا برای فلان نقطه دور افتاده در کشور یک بخشدار انتخاب کنیم.

حبیبی اظهار کرد: اگر نامزد موتلفه اسلامی رئیس‌جمهور شود، از همان روز اول یک پشتوانه دوگانه دارد؛ یعنی هم برنامه و هم مدیران شناخته شده دارد.

وی با بیان اینکه ما در دستگاه‌های اجرایی مشکل مدیریتی داریم، خاطرنشان کرد: یک مدیر لایق می‌تواند تحول شگرفی را در یک حوزه انجام دهد و یک دستگاه مدیریتی فشل را به رونق برساند. البته عکس این موضوع هم وجود دارد. یعنی اگر یک مجموعه پر رونقی را بدست کسی که مدیریت نمی‌داند بسپاریم، آن دستگاه به اضمحلال و ضعف کشیده می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما از اوایل سال جاری از بدنه حزب موتلفه اسلامی نظرخواهی بعمل آوردیم و در نهایت آقای سید مصطفی میرسلیم را بعنوان کاندیدای حزب انتخاب کردیم.

حبیبی گفت: وقتی یک کاندیدا با پشتوانه یک حزب پرسابقه وارد میدان می‌شود، یک تفاوت‌هایی را با دیگر نامزدها دارد زیرا حزب یک مجموعه شناسنامه دار است که اگر مدیریت کشور را بدست گرفت، باید پاسخگوی مردم باشد.

وی تصریح کرد: آقای میرسلیم از تدین واقعی برخوردار بوده و سابقه مدیریتی ایشان نشان می‌دهد که در هرجایگاهی حضور داشته، موفق عمل کرده‌ است. وی هشت سال مسئول نهاد ریاست جمهوری در دولت مقام معظم رهبری و مشاور عالی حضرت آیت الله خامنه‌ای بودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی سید مصطفی میرسلیم را مدیری قابل و توانمند دانست و تاکید کرد: ما می‌توانیم خلاءهای مدیریتی که در کشور داریم را با حضور ایشان جبران کنیم. آقای میرسلیم تالیفات بسیاری در حدود ۲۵ کتاب دارند و امروز استاد دانشگاه در رشته‌های مهندسی هستند.

حبیبی گفت: یکی از خصوصیات آقای میرسلیم این است که اعتقاد دارد اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، در انتخاب مدیران خودش را محدود به حزب موتلفه اسلامی نمی‌کند.

وی افزود: امروز کاندیدای متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند، اما ما اعتقاد داریم صلاحیت آقای میرسلیم ارجح از همه این افراد است.

آیت الله علوی گرگانی: برای آگاه سازی مردم نسبت به یک کاندیدای لایق باید همت فراوان بخرج داد

آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم انتخاب افراد صالح در عرصه انتخابات، گفت: علاوه بر تعیین یک کاندیدای اصلح برای انتخابات باید به این مساله مهم بیاندیشیم که چطور این فرد را به مردم معرفی کنیم و او را در جامعه جا بیاندازیم.

وی افزود: برای آگاه سازی مردم نسبت به یک کاندیدای لایق، شایسته و مدیر باید تلاش فراوان انجام شود.

Share