مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبر داد:

مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات گیلان برگزار می شود

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این نهاد صنفی خبر داد و اظهار کرد: حضور حداکثری اعضای خانه مطبوعات گیلان در مجمع عمومی فوق العاده فرصت مغتنمی برای کیفی سازی و ارتقای فعالیت ها و برنامه های این نهاد قانونی حامی مطبوعات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این نهاد صنفی خبر داد و اظهار کرد: حضور حداکثری اعضای خانه مطبوعات گیلان در مجمع عمومی فوق العاده فرصت مغتنمی برای کیفی سازی و ارتقای فعالیت ها و برنامه های این نهاد قانونی حامی مطبوعات است.

کریم خورسندی در بیستمین جلسه این نهاد با بیان اینکه مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات فرصت مناسبی برای ارتقای کارکرد این نهاد صنفی است، اظهار کرد: حضور حداکثری اعضای خانه مطبوعات گیلان در مجمع عمومی فوق العاده فرصت مغتنمی برای کیفی سازی و ارتقای فعالیت ها و برنامه های این نهاد قانونی حامی مطبوعات است؛ در همین راستا ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۱۱ اسفند ماه مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات گیلان برای اصلاح مواردی از اساسنامه، تصویب آیین نامه داخلی و تغییر روزنامه جهت درج آگهی های دعوت مجمع عمومی در محل خانه مطبوعات گیلان برگزار خواهد شد.

وی افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی با ایجاد تغییراتی در اساسنامه خانه مطبوعات و ارسال آن به خانه های سراسر کشور خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای اطلاع رسانی همه اعضای خانه ها و تصویب اساسنامه جدید شده است.

خورسندی گفت: خوشبختانه موارد اصلاحی اساسنامه در راستای تقویت و حمایت از اصحاب رسانه و فعالان این عرصه می باشد که پس از طرح در ۳ جلسه فوق العاده خانه مطبوعات در نهایت به تایید و تصویب هیات مدیره رسیده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان تصریح کرد: بر همین اساس پس از چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه نسیم و اطلاع رسانی از طریق سایر رسانه ها و خصوصا فضای مجازی به جامعه مطبوعاتی و اعضای خانه مطبوعات گیلان، مجمع عمومی فوق العاده نوبت اول به دلیل حد نصاب نرسیدن افراد حاضر برگزار نشد و به نوبت دوم موکول گردید که مجددا روال قانونی آن انجام گرفته و با اطلاع رسانی به اعضای خانه مطبوعات جهت حضور در مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم، این مجمع با حضور اکثر اعضا ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

خورسندی ادامه داد: اساسنامه خانه مطبوعات و موارد اصلاحی آن به صورت تیپ بوده و برای سراسر کشور یکسان می باشد و هم اکنون در اکثر استان ها به خاطر برگزاری انتخابات خانه های مطبوعات (به دلیل برگزاری اینترنتی آن در روز ۱۵ اسفند ماه) مورد تصویب قرار گرفته است. البته خانه مطبوعات گیلان چون انتخاباتش ۲۶ اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود فعلا انتخاباتی ندارد اما به هر حال اساسنامه مذکور باید در مجمع عمومی فوق العاده به رای گذاشته شود تا به عنوان ضامن اجرایی مورد تصویب اعضای خانه مطبوعات در مجمع قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: یکی از مصوبات بیستمین جلسه خانه مطبوعات گیلان تغییر منشی خانه مطبوعات بود؛ از آنجایی که عملکرد خانم عاطفی فرد طبق اساسنامه منطبق بر قوانین جاری و مستندات نبوده و وی رفتارهای خلاف واقع از خود بروز می داد و حتی با اعتراض بازرسین نیز مواجه شده بود با رای و نظر حداکثر اعضای هیات مدیره عزل و مدیرعامل خانه مطبوعات با حفظ سمت با رای اعضای هیات مدیره عهده دار سمت منشی نیز گردید.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان همچنین به واریز مبالغ بیمه تکمیلی خبرنگاران استان از سوی استانداری گیلان اشاره کرد و افزود: دکتر نجفی وعده پرداخت این هزینه را در روز خبرنگار امسال به اصحاب رسانه استان داده بود که پس از سیر مراحل اداری، مبالغ بیمه تکمیلی همین هفته به حساب افراد ذینفع واریز خواهد شد.

خورسندی در خاتمه خاطرنشان کرد: کمیته آموزشی خانه مطبوعات به زودی کلاس آموزش تیتر نویسی و روش های صحیح آن را تا قبل از پایان سال برگزار خواهد کرد و فراخوان آن نیز همین هفته منتشر می شود، ضمن اینکه کمیته رفاهی خانه نیز طی جلسات مستمر و فشرده ای که تاکنون برگزار کرده، دو  برنامه عملیاتی تا پایان سال در دستور کار دارد که ابتدا تشکیل صندوق داخلی خانه مطبوعات و اعضای آن خواهد بود و همچنین مورد دوم اهدای بسته حمایتی و عیدانه به همه اعضای خانه مطبوعات در روزهای پایانی سال می باشد.

Share