مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان:

مبارزه با خرافه پرستی از رسالت‌های سازمان اوقاف است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به تلاش دشمنان برای شبهه افکنی در جوامع اسلامی اعلام کرد: مبارزه با خرافه پرستی از رسالت‌های سازمان اوقاف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام ولی الله عادلی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف که در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: بقاع متبرکه و مزار امام زادگان پایگاه تقویت دین و فرهنگ هستند.

 وی بقاع متبرکه را کانون ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: تامین زیرساخت‌های فرهنگی در جوار این اماکن مقدس در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه موثر است.

 مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت بقاع متبرکه و مزار امامزادگان به عنوان خط مقدم و سنگر معنوی و فرهنگی کشور بهره برد، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در ایام مختلف سال در جوار مزار امامزادگان بیانگر اهمیت و لزوم توجه به این ظرفیت گسترده است.

 وی اذعان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، سازمان اوقاف برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های متنوع فرهنگی و دینی برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

عادلی، برگزاری مسابقات قرآنی، کار ویژه‌های سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری و … را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و گفت: از رسالت‌های اوقاف مبارزه با خرافه پرستی است.

وی برگزاری کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف را یکی از برنامه‌ها در راستای سیاست‌های ضد خرافه پرستی سازمان اوقاف دانست و افزود: معرفی و شناساندن امامزادگان جلیل القدر باعث کاهش رجوع مردم به امور مغایر با ارزش‌های اسلامی می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به تلاش دشمنان اسلامی برای شبهه افکنی در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: ترس دشمنان از انس روز افزون جوانان به مراکز و موسسات دینی باعث شده تا شبکه‌های ماهواره‌ای وشبکه‌های اجتماعی اقدام به شبهه افکنی در معارف متعالی اسلام کنند.

عادلی اظهار کرد: سازمان اوقاف در مقاطع مختلف سال با برگزاری طرح‌های فرهنگی و با بهره گیری از مبلغان متخصص اقدام به آگاه سازی اقشار مردم می‌کند.

Share