عضو شورای شهر انزلی

انتخاب شهردار در یک جلسه غیر رسمی صورت گرفت | از ظرفیت کارخانه استفاده نکردیم

عضو شورای شهر انزلی تصریح کرد: متاسفانه در سه سال اخیر علی رغم وعده نهضت آسفالت نتوانستیم از ظرفیت کارخانه استفاده کنیم و در شورای چهارم توجه ای به روکش آسفالت معابر اصلی شهر نشد

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  امیر احمدی فرد در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه مشروعیت شهرداری وابسته به رأی و انتخاب شوراست اظهار کرد: انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شورای شهر محسوب می شود.

عضو شورای شهر بندرانزلی گفت: پس از اینکه به اتفاق آرا با استعفای مهندس پورشعبان موافقت شد باید در کمتر از سه ماه نسبت به انتخاب شهردار اقدام می‌کردیم و در آخرین جلسه هم قرار بود گزینه های شهرداری را بررسی کنیم.

وی در رابطه با گزینه های اکثریت و اقلیت شورا برای تصدی گردی شهرداری انزلی گفت: جناب مهندس مدامی با مدرک تحصیلی مهندسی عمران و فوق لیسانس برنامه ریزی شهری با بیش از ۲۷ سال سابقه اجرایی در شهرداری بعنوان معاونت عمران و شهرسازی، مدیر امور ساختمانی و مدیر حقوقی و املاک، از گزینه های اقلیت ۴ نفره شورا و جناب فکور هم با مدرک کارشناس حقوق و مدیریت دولتی و سوابق خدمت در بخشداری و معاونت سیاسی فرمانداری، گزینه اکثریت شورا برای تصدی سمت شهرداری بندرانزلی بودند.

احمدی فرد با اشاره به درخواست دو تن از اعضای شورای شهر برای شناخت از رزومه مهندس مدامی اظهار کرد: ما از رئیس شورا درخواست کردیم تا یک جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار برگزار کنیم تا گزینه های پیشنهاد شده برنامه های خود را مطرح کنند و سپس بهترین گزینه را بعنوان شهردار انتخاب کنیم و شورایی که مشروعیت خود را با رای مردم میگیرید بنابراین حق مردم شهر می باشد که در این تصمیم گیری مهم حضور داشته باشند.

وی افزود: اما رئیس شورا حاضر به پذیرش این درخواست نشدند و اصرار به برگزاری انتخابات کردند و گفتند با توجه به اینکه جناب فکور از کاندیداتوری شورای شهر رشت منصرف شده اند لذا باید رای گیری انتخاب شهردار را در همین جلسه انجام دهیم.

عضو شورای شهر انزلی گفت: احساس کردیم که گزینه شهرداری از قبل انتخاب شده است و دوستان حاضر نیستند بر اساس برنامه و شایستگی شهردار بندرانزلی را انتخاب کنند، بنابراین ضمن احترام به اکثریت ۷ نفره شورا، جلسه را ترک کردیم و با توجه به ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات و وظایف شوراها، جلسه شورای شهر از رسمیت خارج شد و انتخاب شهردار در یک جلسه غیر رسمی صورت گرفت.

احمدی فرد اظهار کرد: این سوال برای ما بوجود آمد، دوستانی که جناب مدامی را که بومی این شهر بود و سالها در شهرداری خدمت کرده بود را نمی شناختند و حاضر هم نشدند برنامه های ایشان را گوش کنند اما سال ۹۲ جناب مهندس پورشعبان که یک گزینه غیر بومی بود را شناخته و ایشان را بعنوان شهردار انتخاب کردند؟

وی در ادامه اظهارات خود گفت: آسفالت یکی از مهمترین نیازهای شهر توریستی بندرانزلی بوده و شهرداری بندرانزلی جزو معدود شهرداری های استان است که کارخانه آسفالت دارد اما بدلیل فرسوده و قدیمی بودن آن، تعمیر و نگهداری و خرید کارخانه جدید و روکش آسفالت خیابان ها و کوچه ها را از مهمترین الویت های شهریاست.

عضو شورای شهر انزلی تصریح کرد: متاسفانه در سه سال اخیر علی رغم وعده نهضت آسفالت نتوانستیم از ظرفیت کارخانه استفاده کنیم و در شورای چهارم توجه ای به روکش آسفالت معابر اصلی شهر نشد و از سوی دیگر بدلیل اجرای آسفالت در زمان نامناسب و تغییر مدیر باسابقه کارخانه آسفالت عمر این سازه به کمتر از دو ماه رسیده است.

احمدی فرد گفت: اینگونه اقدامات حیف و میل بیت المال است و اعضاء شوا باید نسبت به اینگونه عملکردها اعتراض کنند و شهردار را استیضاح نمایند.

Share