علیزاده خبرداد:

فعالیت چهارصد راهنمای گردشگری در گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گیلان را فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش نورآقایی، رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری کشور در آستانه برگزاری دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گیلان با اشاره به انجام مراحل اجرایی برای برپایی این رویداد بزرگ درصنعت گردشگری، به جایگاه راهنمایان گردشگری در توسعه ی این صنعت اشاره کرد و گفت: امروز راهنمایان گردشگری به هویت واقعی خود در بحث گردشگری دست یافته اند.

وی فعالیت هفت هزار راهنمای گردشگری در ایران را برگ زرینی در صنعت تورگردانی خواند وگفت: از این تعداد سه هزار راهنما فعال بوده و مهارت ویژه ای در عنوان شغلی خود دارند.

این مسئول بر ضرورت آموزشهای ویژه برای فعالان عرصه سفر و تورگردانی تاکید نمود و گفت: برگزاری گردهمایی مختص این قشر،علاوه بر تبادل داشته ها نقش مهمی در توسعه ی پایدار گردشگری و نیز معرفی جوامع محلی ایفا می نماید.

نور آقایی حقوق اندک و مشکل بیمه ای را از دغدغه های راهنمایان گردشگری خواند و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان دولت تدبیر، تدبیری برای این موانع اتخاذ شده است.

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، نیز با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان به عنوان میزبان برگزاری دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور، توسعه گردشگری را مرهون تلاش فعالان این صنعت خواند و گفت: گردشگری صنعتی فرابخشی بوده که بالندگی آن با توانمندی نیروهای فعال در این بخش آمیخته است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای متعهد و کارآزموده از دغدغه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان می باشد به برگزاری کارگاههای آموزشی تحت نظر اساتید برجسته راهنمایان گردشگری در گیلان اشاره نمود و گفت: فعالیت چهارصد راهنمای گردشگری در گیلان نشانی از این ادعاست.

رضا علیزاده راهنمایان گردشگری را بعنوان یکی از حلقه های زنجیره خدمات گردشگری توصیف و بیان کرد: برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گیلان فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان است.

علیزاده تخصصی شدن گردشگری را یک ضرورت خواند که بالندگی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است که گردهمایی راهنمایان گردشگری سوم اسفند مصادف با روز جهانی راهنمایان گردشگری در زیباکنار گیلان برگزار می شود و هفتصد راهنمای گردشگری ایران مهمانان این مراسم خواهند بود.

Share