مشاور استاندار گیلان در«همایش مشارکت حداکثری»

فتوحات دولت را نمی بینند | با سیاه بازی به دنبال ماجراجویی و ترویج ناامیدی در جامعه هستند

دکتر مهدوی در «همایش مشارکت حداکثری» در لاهیجان:برخی از منتقدین، فتوحات دولت را نمی بینند و تنها با سیاه بازی و سیاه کاری به دنبال ماجراجویی و تزریق اکاذیب و ترویج یاس و ناامیدی و تحکیم تشتت و تفرق در آحاد جامعه حرکت می کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر سید حجت مهدوی در همایش «مشارکت حداکثری» در جمع دهیاران و اعضای شوراهای لاهیجان و حومه گفت:حضور در بین اعضای محترم دهیاران و شوراهای بخش و روستاها  که همواره و مستقیم در متن و بطن مردم ما درصف اول خدمت و سازندگی قرار دارند برای ما بسی موجب  شادمانی و دلگرمی ست که گفت: زِ در درآ و شبستان ما منور کن!
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این مقطع از تاریخ نظام،توجه خاصی به تحقق همه جانبه نشاط و حضور حداکثری ملت در پای صندوق آراء انتخابات پیش رو نهاده است و این نگاه و دستور البته در خلاء و به خودی خود،محقق نخواهد گردید و قهرا با خود الزاماتی را به دنبال دارد.
مشاور استاندار گیلان عنوان نود: شوراها با امر عظیم توسعه، رابطه علی یا اعدادی دارد و بسیاری از ابعاد رشد و توسعه متوازن در جهان امروز صرفاً با وجود مستقر و مستمر شوراهای قوی و غنی شهر و روستا و استانهاست که محقق می شود
مهدوی خاطرنشان کرد:تخصص و کارآمدی افراد و اعضاء شوراها یک ضرورت اجتناب ناپذیر در پیشبرد و پیشرفت کارهای محوله است، باید توجه نماییم که در انتخاب اشخاص داوطلب حتما ،لایق ترها و صالح ترها را برگزینم تا در اجرایی نمودن کارها دچار فترت نگردیم! اینکه صرفا فردی متشرع و چهره ای موجه است دلیل بر انتخاب او در حوزه مسئولیت های پر دامنه نیست!باید دید که آیا چنین عزیزی در کنار این مولفه های شرعی و اخلاقی فردی متخصص کاربلد و واجد برنامه است یا خیر!؟

این استاد دانشگاه عنوان نمود: همه دولت های برآمده از نظام اسلامی، اعم از سازندگی، اصلاحات، و مهرورزی و اعتدالی،البته کارکرد و کارنامه خاص خود را داشته اند که دقیقا در یک روند علمی و تاریخی قابل بررسی و قضاوت و اسنتاج است، اما با همه اینها باید در مسند قضاوت و جهت گیری درست و دقیق داوری کنیم، تا رفتارها و معیارهای سنجش و بررسی جاهلانه و خصم آلود نگردد بلکه بسیار واقع بینانه، معرفت اندیشانه و منصفانه باشد. متاسفانه،امروز برخی از منتقدین، فتوحات دولت را نمی بینند و تنها با سیاه بازی و سیاه کاری به دنبال ماجراجویی و تزریق اکاذیب و ترویج یاس و ناامیدی و تحکیم تشتت و تفرق در آحاد جامعه حرکت می کنند! امام علی(ع)،در نهج البلاغه فرموده اند:هر که تقرقه افکنی می کند باید مجازات شود اگر چه در عبای من سنگر گرفته باشد!
مهدوی افزود: باید با رویکرد پارامتریک اعتدالی، به آینده مبهم خود بنگریم و از پنجره تدبیر و اعتدال به تدوین و تثبیت مواضع و برنامه های داخلی و خارجی خویش توجه داشته باشیم، متاسفانه، از بدو انقلاب تا کنون کشور ما از افراط گرایی و تفریط پویی ضررها نموده و دچار انباشت زیان گردیده است! ملت نجیب ایران دیگر تحمل چنین کنش و واکنش های گزافی را ندارد،خاصه اکنون که عصر ترامپ است و جهان و منطقه دستخوش بی قراری و بی ثباتی ست!
وی تصریح کرد: منطقا،گذر یک دوره برای تحقق ایده ها و شعارهای یک دولت،آن هم با اینهمه آوار بر جامانده از گذشته! زمانی کافی نیست!دولت های پرمسئولیت را باید در قد و قامت هشت ساله به نظاره و نظارت نشست و با ملاکات دقیق و عینی و شاخص های کمی و کیفی، نمره گذاری نمود ،دولت دکتر روحانی در بسیاری از اهداف و مقاصد ملی خود از جمله گشودن قفل دیوار ستبر  بی اعتمادی در روابط بین الملل بسیار موفق عمل نموده است هر چند جاهلان و کاسبان تحریم این موفقیت را بر نتابند! هر چند افراطیون و جریانات ضد دولت بجای انتقاد آموزنده از دولت،زنجیره وار به انتقام گیری و خشونت از آن، مشغول و روز و شب به دلسرد کردن مردم در حال  فعالیتند! اما دولت با همه وجود در همه بخش ها اعم از صدور نفت به جهان و عرصه سیاست و اقتصاد و بهداشت و درمان و تولید بی سابقه محصولات زراعی مانند گندم و کاهش درصد فساد اداری و مالی و فرایند بیمه های خدماتی، و در یک کلام زیر ساخت های توسعه ملی گامهای درخوری برداشته است.

مشاور استاندار گیلان گفت:مهار تورم چهل درصدی و  رشد تولید در صنعت و بعضا تسهیل اشتغال و گشودن فرصت های شغلی ،موارد و مقولاتی از این دست، تحقیقا جز دستاوردهای نیکو و مثبت دولت کنونی و بلکه به تعبیر دقیق تر و واقع بینانه تر از محسنات نظام  است چنانکه رهبری در دیدار با دولت فرموده اند، برادران ما در دولت کارهای وسیعی را نموده اند.
وی در پایان گفت:تبین و ترویج درست و مستند خدمات دولت و احیانا حتی نقد سازنده، صلاح اندیشانه و راهبردی پاره ای از چینش مدیران و هکذا کارکرد دولت از مقدمات و ملزومات تشویق مردم در مشارکت حداکثری  انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می باشد. وظیفه قانونی همه دست اندر کاران انتخابات پیشرو این است که با کمال امانتداری و مهارت های علمی و عملی و بدون اعمال سلایق و علایق شخصی وخطی، و حب و بغض های بیجا، موجبات و موسسات یک انتخاب مقتدر و صحیح و قانونمند را فراهم آوریم.

Share