استاندار گیلان در همایش ائمه جمعه؛

عده ای به دنبال مأیوس کردن مردم هستند |رییس‌جمهور نیمه اول فروردین به گیلان می‌آید

استاندار گیلان امروز در آخرین جلسه ی کارگروه رفع موانع تولید گفت: متوسط نرخ بیکاری استان در سال ۹۵ به ۱۱.۳ درصد رسیده است که کمتر از میانگین کشوری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در همایش ائمه جمعه استان گیلان که در دهکده ساحلی انزلی با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ منطقه آزاد انزلی، احداث بندر کاسپین است، اظهار کرد: این اتفاق بزرگ آنچنان اثر بخش است که با وجود پروژه های مختلفی که افتتاح می شود، ریییجمهور در نیمه اول فروردین به گیلان خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما استفاده از حضور معنوی، فرهنگی، اجتماعی و جایگاه پدرانه امامان جمعه است، گفت: در استان گیلان امنیت مناسبی را ایجاد کردیم.

نجفی همچنین ادامه داد: امنیت و فضای کسب و کار استان گیلان در کشور ۳.۵ تا ۴ سال بر اساس گزارش مرکز پژوهشهای استان گیلان در رتبه اول بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سرمایه گذاری صنعتی رتبه هشتم را در کشور داریم، تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت جایگاه صنعتی گیلان در کشور در چندین دهه ۱۲ و ۱۳ است ولی از نظر جذب سرمابه گذاری رتبه هشتم هستیم.

نجفی افزود: از ستاد اعتبارات استانی و ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان گیلان در این بخش ۴۷۰ میلیارد تومان سهمیه داشت یعنی ۱۶ هزار میلیارد تومان برای کشور سرمایه گذاری کردند که گیلان ۴۷۰ میلیارد تومان سهم آن بوده ولی تا الان ۵۰۷ میلیارد تومان فقط گیلان جذب مرده و جزو استان های دوم و سوم هم از نظر جذب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۲ نرخ بیکاری استان ۱۵.۶ درصد بوده و ما جزء پنجمین استان بیکار کشور بودیم، افزود: در حال حاضر براساس آمار نرخ بیکاری استان ۱۱.۳ است و در شش ماهه اول استان ۹.۶ بوده است.

نجفی با بیان اینکه زمستان همواره نرخ بیکاری بالای بیکاری را داریم، افزود: بیست و یکمین استان بیکار و دهمین استان شاغل کشور و جزو دهمین استان برتر کشور هستیم.

وی گفت: پیشنهاد شد در استان گیلان کمیته ای جهت جذب سرمایه گذار تشکیل شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، با اشاره به اینکه خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم، گفت: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مردم ما را امانت دار خود بدانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از افراد برای حضور درانتخابات منع شده اند، اظهار کرد: نباید بگذاریم امکانات کشور به نفع جناح یا فرد خاصی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای به دنبال مأیوس کردن مردم هستند، تصریح کرد: نباید بگذاریم چنین فضایی ایجاد شود و مردم باید به آینده امیدوار باشند.

نجفی گفت: انقلاب اسلامی بر اساس ارزش ها و امید شکل گرفته و رفاه و معیشت مردم همواره مد نظر بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه عملکردها باید براساس اعداد و سند مشخص شود گفت: مدیران اجرایی باید پاسخگو مردم باشند.

وی در پایان خواستار کمک ائمه جمعه جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند.

Share