مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در گیلان اجرا می شود

مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گیلان از اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس رنجکش در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان با اشاره به مشکلات حضور متکدیان در شهرهای استان گفت: باید با تلاش همه دستگاه های مسؤل نسبت به جمع آوری این افراد که به صورت حرفه ای گدایی میکنند اقدام شود.

وی اضافه کرد :گیلان استانی گردشگر پذیر است که وجود این افراد در شهر ها چهره زشتی را بوجود می آورند و باید تلاش کنیم در کنار اقدامات ضربتی جمع آوری این افراد نسبت به فرهنگ سازی عمومی برای کمک نکردن به اینگونه افراد نیز اقدام شود.

رنجکش ادامه داد : براساس برنامه ریزی های وزارت کشور و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران به استان طرح جمع آوری متکدیان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها می بایست اقدامات لازم را در این زمینه بعمل آورند.

وی از فرمانداری های استان خواست تا با تشکیل کمیته ساماندهی متکدیان در شهرستان ها و اقدامات لازم نسبت به برنامه ریزی در این زمینه اقدام کنند.

رنجکش یادآور شد : یکی از مشکلات مهم در زمینه حضور متکدیان در استان ، وجود باندهای حرفه ای است که روزانه افراد مختلفی را در میادین و مراکز پرتردد مستقر میکنند که شناسایی و جمع آوری این باندهای حرفه ای باید در اولویت برنامه ها قرار میگیرد.

وی همچنین از مردم خواست تا با شناسایی نیازمندان واقعی که عموماً تکدی گری نمیکنند ،کمک های خود را از طریق نهادهای حمایتی و تشکل های مردمی اهدا نمایند.

در این جلسه ضمن ارائه پیشنهادات مختلف از سوی اعضاء کمیته برای ساماندهی متکدیان در شهرهای استان بویژه رشت مرکز گیلان خواستار همکاری های دستگاه های خدمات رسان و رسانه ها از جمله صداوسیما در زمینه فرهنگ سازی در عدم کمک مردم به متکدیان شدند.

Share