طبق اطلاعیه ای:

صیاد ماهی آزاد در تالش به مراجع قضایی معرفی شد

کوروش حیدرنژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش با اعلام این خبر گفت ماهی آزاد دریای خزر، یکی از انواع ماهیان استخوانی و با اهمیت زیاد اکولوژیکی و شیلاتی در حوضه‌ی جنوبی دریای خزر است که در معرض خطر انقراض محسوب می‎شود. در فارسی به این‎گونه ماهی آزاد دریای خزر و به انگلیسیCaspian brown trout گفته می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنا بر اطلاعات موثق واصله از مخبرین و دوستداران طبیعت و بررسی های کارشناسان واحد حقوقی اداره کل محیط زیست مشخص شد یکی از اهالی روستای لمیر مبادرت به صید ماهی آزاد در رودخانه لمیر بخش حویق می نماید لذا با اقدامات حقوقی صورت گرفته این اداره طی دادخواستی  شخص متخلف را به مراجع قضایی معرفی شد.
کوروش حیدرنژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش با اعلام این خبر گفت: ماهی آزاد دریای خزر، یکی از انواع ماهیان استخوانی و با اهمیت زیاد اکولوژیکی و شیلاتی در حوضه‌ی جنوبی دریای خزر است که در معرض خطر انقراض محسوب می‎شود. در فارسی به این‎گونه ماهی آزاد دریای خزر و به انگلیسیCaspian brown trout گفته می‎شود.
این‎گونه در حقیقت نوعی قزل‎آلای قهوه‎ای است که به‎خاطر بزرگی جثه و محیط‌ زیست دریایی آن ، ماهی آزاد نامیده می‎شود این‎گونه جزو ماهیان مهاجر دریای خزر است. همه‌ی آزادماهیان برای بقای نسل و تولید مثل از دریا به رودخانه مهاجرت می‎کنند و زمان مهاجرتشان پائیز و زمستان است برخلاف برخی آزاد ماهیان ، ماهی آزاد دریای خزر می‎تواند پس از تخم‎ریزی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی و فرار از دست صیادان غیرمجاز به دریا برگردد تا دوران دیگر تخم‎ریزی و مهاجرت را  مجددا در سال‎های آینده تجربه کند

Share