معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری رشت:

شورا کتابچه بودجه امضاشده را در موعد مقرر نفرستاد| تایید مصوبه در سازمان‌ها با شهردار است

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری رشت از عدم ثبت بودجه شهرداری رشت در سامانه بودجه به دلیل عدم ارسال کتابچه بودجه مصوب از سوی شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مریم گل احضار گفت: شهرداری به حکم قانون در تارییخ ۲۵ دی ماه بودجه ۱۲۰۸ میلیارد تومانی خود را که شامل شهرداری مرکز و مناطق و سازمان ها بود به شورای شهر برد که از این مقدار ۱۱۴۵ میلیارد متعلق به شهرداری مرکز و مناطق و بقیه برای سازمان ها بود.
او ادامه داد: شورای شهر پس از بررسی، بودجه را به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری مرکز و مناطق تصویب کرد. اما بودجه سازمان ها هنوز تصویب نشده و در حال بررسی است و تقاضای ما این است که شورا یک دوازدهم  را ابلاغ کند.
گل احضار تاکید کرد: کلیات بودجه در تاریخ یک اسفند ماه مصوب شد. اما در مورد جزییات بودجه شهرداری رشت تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارد براساس فصل چهارم بخشنامه بودجه سال ۹۶، مبلغ بودجه را در سامانه بودجه درج کند. مکاتباتی از سوی فرماندار و معاونت استانداری و مدیریت امور شهری انجام شده است که تاکید کردند که تا فرصت مذکور در سامانه درج شود، ولی متاسفانه تا به امروز بودجه مصوب با جزییات و امضا شده به دست ما نرسیده تا در سامانه درج شود.
معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری رشت همچنین گفت: علاوه بر درج در سامانه یک نسخه از کتابچه بودجه که به امضای شهردار و معاون مالی و رییس شورای شهر است باید برای فرمانداری ارسال شود و اسکن صفحات کتابچه در سامانه بودجه آپلود شود که امیدواریم در چند روز آینده به دست ما برسد، ولی تا ۱۵ اسفند که ما برای انجام این کار فرصت داشتیم چیزی به دست ما نرسیده است
او در ادامه گفت: یک سری از سازمان ها ادغام شده است که بودجه آن ها بر اساس همین ادغام تعیین و محاسبه شده است. با توجه به اینکه اساسنامه به ما ابلاغ شده، سازمان های شهرداری از ۱۴ واحد به ۱۰ واحد کاهش یافته است که برخی از سازمانها ادغام شده اند و با سازمان های وابسته تبدیل شده اند
گل احضار تاکید کرد: در واقع مثل یک واحد یا منطقه هستند که بودجه سازمان های ادغام شده هم به شورا ارسال شده است و مصوبه شورای سازمان هایی که قبلا بوده اند مثل سازمان فرهنگی، آرامستان و… براساس آن چیزی است که از قبل بوده و در مورد سازمان های ادغامی مثل حمل و نقل بازر و مسافر، سازمان زیبا، منظر و فضای سبز، سازمان عمران و بازآفرینی باید شورای سازمان جدید را تشکیل و مصوب کنیم. سازمان فاوا و سازمان سرمایه گذاری هم سازمان های جدید هستند که بودجه اولیه ای برای سال آینده آنها در نظر گرفتیم که آن را نیز مصوب و به و شورا ی شهر خواهیم فرستاد.
معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری رشت همچنین گفت: برای فروردین ماه مجوز یک دوازدهم برای هزینه کرد از طرف شورای شهر به ما داده خواهد شد و تا پایان فروردین بودجه سازمان های شهرداری مصوب خواهد شد و قابل اجرا است. چون اساسنامه با تاخیر به ما ابلاغ شده و ما هنوز شورای سازمان تلفیقی را نگذاشته ایم شورای شهر منتظر تشکیل این جلسه است وگرنه بودجه پیشنهادی به شورا ارسال شده است.
او در پایان گفت: امسال، سال خاصی است و شهردار به عنوان رییس شورای سازمان می تواند همه مصوبه ها را امضا کند و بفرستد، یعنی در اساسنامه های جدید تایید هرگونه مصوبه با شهردار است. بنابراین شهردار در این زمینه دستش باز است. با توجه به اینکه در حال حاضر سازمانهای وابسته هستند تایید شهردار می تواند مورد قبول باشد. اما از آنجایی که اعضای محترم شورا تاکید داشتند که در شورای سازمان هم مطرح شود ما این چند سازمانی که تلفیق داشتند به زودی جلسات مربوط به آن ها را برگزار می کنیم و تاییدیه آن را هم به شورای شهر خواهیم داد.

Share