حواشی استیضاح وزیر راه و شهرسازی

شوخی لاریجانی با قاضی‌پور: چرا می‌گویید پول بی‌پدر و مادر

امروز برای دومین بار پرونده استیضاح عباس آخوندی در مجلس باز شده بود،‌ جلسه ای که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی مقدسی چهره منتسب به فراکسیون امید مجلس دهم از جمله نمایندگان بود که در قامت موافق استیضاح آخوندی پشت تریبون رفت،‌اما در همان لحظات اول نطقش شلوغی مجلس و گوش ندادن نمایندگان و همچنین چهره های دولتی به صحبت‌های این نماینده موجب شد تا او به گلایه بپردازد و از رئیس مجلس بخواهد که فضای مجلس را آرام کند: «‌با این نحوه کار مجلس نمی دانم قرار است برای چه کسی صحبت کنم؟ چون نمایندگان دولت که در حال پاسخگویی به نمایندگان هستند.»

نکته ای که در میان نطق مقدسی باز هم موجب شکایت او شد  تا لاریجانی بار دیگر از نمایندگان بخواهد در صندلی خود نشسته و به صحبت‌های نماینده اسیتضاح کننده گوش دهند.

البته مقدسی در بخش‌هایی از صحبت‌هایش به ماجرای ارتباط سی سی یو رفتنش با جلسه مجلس با آخوندی نیز اشاره کرد و با تأکیدی که بر مزاح کردن داشت،‌ گفت: در جلسه ای که با ایشان در مجلس بودیم یک مقدار فشارم رفت بالا و به سی سی یو رفتم از احوال پرسی دوستان تشکر میکنم. من به شوخی به دوستان گفتم اگر من جانم را از دست دادم این را به بندهای استیضاح اضافه نکنید.(خنده)

نادر قاضی پور با همان لحن و بیان خاصش،‌ نماینده دیگری بود که به بیان دلایل مختلف که زمینه استیضاح آخوندی را هموار کردند، پرداخت، دلایلی که کار را به جایی رساند تا یکی از نمایندگان نسبت به خارج از دستور صحبت کردن قاضی پور اعتراض کند.

اعتراضی که قاضی پور در برابر آن گفت: آقا سر جایت بشین. موضوع مسکن است،‌آرام! فرزند شهرم بنشین و گوش کن،‌مجلس را بهم نزن.

البته اعتراض نماینده ها نسبت به خارج از دستور حرف زدن نماینده مردم ارومیه موجب شد تا لاریجانی هم از او درخواست کند تا در موضوع حرف بزند.

پس از آنکه نادر قاضی پور نطق تند و تیزش را به پایان برد، علی لاریجانی طبق روال همیشگی شوخی هایش با نماینده ترک زبان مجلس، به او گفت: شما عصبانی بودید چرا به پول فحش داید که گفتی پول بی پدر و مادر(خنده)

Share