منتظری با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:

شناسایی ۵۰ واحد دانش‌بنیان در گیلان | تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان، موضوعی مهم در اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از شناسایی ۵۰ واحد دانش‌بنیان در حوزه تولید و صنعت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی منتظری امروز در رشت با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه تولید و بازرگانی در کشور اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی برند سازی است.

وی به سیاست‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مذکور باید به‌سرعت اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید براینکه مقاوم بودن اقتصاد از موضوع‌های مهم است، بیان کرد: در شرایط اعمال تحریم‌ها بسیاری از آسیب‌ها را شناسایی کردیم.

منتظری، تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: از دانش و تفکر ایرانی باید در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی بر تحقق تمام خواسته‌های جامعه در حوزه تولید و صنعت در بستر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ۵۰ مورد واحد دانش‌بنیان در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان شناسایی شده و این تعداد واحد در آینده نزدیک به ۱۵۰ واحد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه دوری از اقتصاد نفتی است، خاطرنشان کرد: تبیین موضوع‌های اقتصاد مقاومتی در قالب علوم دانشگاهی حائز اهمیت است و تمام فعالیت‌ها باید بر پایه این سیاست رشد کند.

منتظری بر استفاده از کالای داخلی در راستای اجرای سیاست‌های میان‌مدت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و یادآور شد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط با همکاری دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها در گیلان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف از موضوع‌های مهم در جامعه است، اظهار کرد: فرهنگ مذکور باید با مصرف کالای داخلی نهادینه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان استفاده از زمان، منابع و امکانات را از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: کوتاه کردن مدت اجرای طرح‌ها از دیگر موضوع‌ها در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

Share