در دیدار نجفی با پیتر شرم مطرح شد

سرمایه گذاری ۶۶ میلیون دلاری آلمانی‌ها در گیلان | ۴ پروژه نیروگاه خورشیدی در فاز اول

آلمانی ها در حوزه انرژی های خورشیدی در گیلان ۶۶ میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.گیلان می تواند با گسترش همکاری ها به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار گیلان مقرر شد بخش خصوصی آلمان ، ۶۶ میلیون دلار در حوزه انرژی  و فعالیتهای گلخانه ای در  گیلان سرمایه گذاری کند.

دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با هیئت سرمایه گذاری آلمانی با اشاره به اینکه در دراز مدت به توسعه ی بخش انرژی خورشیدی و تولید برق نیاز بیشتری داریم افزود: انتظار داریم بر اساس قرارداد همکاری که بین شرکت برق منطقه‌ای گیلان و «سان فارمینگ» آلمان امضا شده این شرکت در دو منطقه منجیل و لوشان در استان گیلان نیروگاه های برق خورشیدی در مجموع به ظرفیت ۴۰ مگاوات احداث کند.

وی افزود : منجیل و لوشان علاوه بر بادخیز بودن و تابش مناسب نورخورشید ، عاری از ریزگردها هستند و این ویژگی ها موجب می شود   بازدهی تولید انرژی  سلول‌های خورشیدی و بازگشت سرمایه  را افزایش می‌دهد.

استاندار گیلان افزود : تصویب این سرمایه گذاری در سازمان کمکهای اقتصادی و فنی ایران به معنی تضمین اجرای این پروژه است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و تأمین امکانات لازم تأکید و تصریح کرد: در حوزه ی انرژی پیگیری مجموعه ی برق استان و سازمان انرژیهای نو ایران (سانا) را می طلبد.

وی حضور مدیران استان در سطح ارشد را نشانگر آمادگی در جذب سرمایه گذار دانست و خاطرنشان کرد: هیچ مانعی در جهت تحقق سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان وجود ندارد.

نجفی بر فراهم بودن بسترهای حضور بیشتر سرمایه گذاران در گیلان تأکید کرد و گفت: با توجه به حمایتی که از سوی دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان سرمایه گذاری صورت  می گیرد باید از فرصت سرمایه گذاران استقبال کرد.

پیتر شرم رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ هم در این نشست گفت : فعالیت اصلی این شرکت آلمانی، تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن ساخت گلخانه در زیر تاسیاست پانل‌های خورشیدی تحت عنوان فعالیتهای غذا و انرژی است.

وی افزود : این شرکت در فاز اول ۴ پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در شهرستان رودبار انجام می دهد.

 رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی گیلان قصد داریم مرکز مطالعات تحقیقات انرژی های خورشیدی این منطقه را در گیلان تاسیس کنیم.

پیتر شرم افزود :گیلان می تواند با گسترش همکاری ها به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.

Share