چهره زشت رهاسازی زباله در دامن طبیعت

ساحل قروق و حکایت حیواناتی که معتاد می شوند+ تصاویر

روستای زیبای قروق چند سالی هست که میزبان پدیده شومی به نام زباله است. مرکز دفن زباله های شهرداری تالش در میان طرح ساحلی و باشگاه سوارکاری جای گرفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قروق نام روستایی در بخش مرکزی تالش است که به دلایل گوناگون نامش بر سر زبان ها است. این روستا با ساحل پوشیده از درختان دست کاشت، روزگاری مرکز سیاسی و اقتصادی تالش نیز بود که پس از جنگ جهانی دوم روه به زوال گرایید.
بندرگاه این منطقه، طرح ساحلی، مرکز پرورش ماهیان خاویاری، باشگاه اسب سواری از جمله نقاطی هستند که نقش بزرگی در اقتصاد منطقه دارند. این روستای زیبا چند سالی هست که میزبان پدیده شومی به نام زباله است. مرکز دفن زباله های شهرداری تالش در میان طرح ساحلی و باشگاه سوارکاری جای گرفته است.
با نcدیک شدن به محل دپوی زباله انبوه پرندگان دریایی موسوم به کاکایی که به جای صید ماهی بر سر زباله ها پرسه می زنند جلب توجه می کنند.
صدها تن زباله در کنار ساحل دریا دفن می شوند و بوی مسمئز کننده شیرآبه زباله ها علاوه بر مشام حالت عجیبی به انسان می دهد. به ناچار برای گرفتن چند عکس باید این بوی نامطبوع را تحمل کرد. گاوهایی که در حاشیه فنس‌ها هستند به شکل ناباورانه ای همچون پرندگان به بوی این زباله ها وابسته شده اند. مردم روستاهای اطراف نیز دل خوشی ندارند و بوی زباله آنها را آزرده خاطر می کند.

Share