مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

رویکرد بنادر شمالی از حمل و نقل منطقه ای به فرامنطقه ای تغییر یابد

چراغی گفت: ما باید در خزر رویکرد خود را از حمل و نقل منطقه ای به فرامنطقه ای تغییر دهیم تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌های خالی خود را تامین کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی مدیران کل بنادر شمالی باحضور مدیر کل حوزه مدیر عامل و مشاوران مدیرعامل و مدیران کل ستادی سازمان بنادرودریانوردی در بندرنوشهر برگزار شد.
در این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات حوزه حمل و نقل دریایی در بنادرشمالی برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری ، جلب رضایت مشتریان و صاحبان کالا ، افزایش بازار و حمل و نقل دریایی در خزر، کاهش هزینه حمل و نقل کالا از بنادر شمالی کشور و همچنین توجه به منابع انسانی و توسعه ساختارهای سازمانی مطرح گردید.
مهندس علی بخشی مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت رفع چالش های فراروی بنادر شمال کشور بویژه در بخش حمل و نقل و پایانه ها تأکید کرد.
وی اهتمام بر حل موارد مطرح شده در این همایش را در اولویت حوزه کاری خود تلقی کرد و ضمن مثمر ثمر دانستن این نشست های مشترک بر تحکیم روابط مدیران بنادر شمال تاکید کرد.
در ادامه با حضور نمایندگان شرکت های حمل و نقلی، صنف رانندگان، خطوط کشتیرانی و سایر شرکت های خصوصی فعال، مسایل و مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه ها در شمال کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مهندس چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مثبت ارزیابی کردن نشست هم اندیشی بنادر شمالی همکاری بنادر در افزایش میزان تخلیه و بارگیری و همچنین ایجاد ارزش افزوده بر کالا و کاهش قیمت تمام شده در جهت ارتقا عملکرد بنادر شمالی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند و افزود: ما باید در خزر رویکرد خود را از حمل و نقل منطقه ای به فرامنطقه ای تغییر دهیم تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌های خالی خود را تامین کنیم و از فرصت‌هایی که در کریدورهای شمال خزر از مسیر چین تا اروپا ایجاد شده است استفاده کنیم و آنها را به سمت بنادر شمال هدایت کنیم چراکه هم اکنون عملکرد بنادر شمالی بطور متوسط منفی است و تنها بندر انزلی روند مثبتی را تجربه کرده و این وضعیت برای بنادر شمالی کشور بسیار نگران کننده است.

Share