معاون مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

راه‌اندازی کاروان‌های رشت‌گردی در نوروز ۹۶

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی کاروان‌های رشت‌گردی در راستای شناساندن نقاط گردشگری این شهرستان در نوروز سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حمید آذرپور در رشت اظهار کرد: سال‌های گذشته رشت محلی برای عبور گردشگران بود اما اکنون تبدیل به جایگاه ماندگاری بیشتر مسافران شده است.

وی به برپایی نمایشگاه سوغات در موزه میراث فرهنگی، هتل ایران، موزه میراث روستایی، کلبه جهانگردی پارک ملت و کاروانسری شاه‌عباسی در رشت اشاره کرد و افزود: ایام نوروز کاروان‌های رشت‌گردی در راستای شناساندن نقاط کردشگری این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه پیرسرا یکی از محله‌های قدیمی شهر رشت در نزدیکی سبزه‌میدان میزبان مغازه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی شمال کشور است، تصریح کرد: محله‌پیرسرا محلی مناسب و دیدنی به منظور خرید صنایع دستی در رشت محسوب می‌شود.

آذرپور، آشنایی نزدیک با کالای دست‌ساز گیلان را از جاذبه‌های گردشگری در محله پیرسرای رشت خواند و بیان کرد: وجود مسجد و حمام تاریخی و همچنین خانه‌های قدیمی در این محله جذابیت گشت و گذار در آن را بیشتر کرده است.

وی به حمام حاجی محمد از حمام‌های قدیمی شهر رشت اشاره کرد و گفت: حمام مذکور به واسطه کاشی‌کاری زیبا ارزش بالایی دارد و شامل ورودی، رختکن، شاه‌نشین، محل آویزان کردن لنگ، میان‌در و گرم‌خانه است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه نمای ساختمان آجری و سردر حمام حاجی محمد دارای تزئینات کاشی‌کاری و کتیبه تاریخی است، یادآور شد: کاشی‌های سردر حمام حاجی محمد کار مشهدی یوسف کاشی‌ساز است و نقش و نگاری بسیار زیبا دارد.

Share