شعبان‌پور در بازدید از راه‌آهن آستارا‌ـآستارا

راه‌آهن آستارا‌ـ آستارا به راه‌آهن رشت ـ‌آستارا متصل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان کمبود سوخت و نبود مصالح را از موانع کندی در احداث راه‌آهن آستارا‌ـآستارا دانست و گفت: به‌زودی این پروژه به راه‌آهن رشت‌ـ آستارا متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت شعبان‌پور بعدازظهر امروز در جریان بازدید از راه‌آهن آستارا‌ـ آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود برخی از مشکلات در پروژه راه‌آهن آستارا‌ـ آستارا اظهار کرد: مشکلات موجود موجب کند شدن روند اجرایی پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن آستاراـ‌آستارا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: این پروژه کار بسیار بزرگی بوده که با مشارکت جمهوری آذربایجان در حال احداث است و به‌زودی به راه‌آهن رشت‌ـ آستارا متصل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان کمبود سوخت را یکی از مشکلات پیمانکار پروژه راه‌آهن آستارا‌ـ آستارا دانست و خاطرنشان کرد: در حضور مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مقرر شده تا سوخت مورد نیاز پیمانکار پروژه راه‌آهن آستارا‌ـ آستارا به‌صورت کامل تأمین شود.

شعبان‌پور با اشاره به موانع موجود در تأمین مصالح موردنیاز پروژه راه‌آهن آستارا‌ـآستارا بیان کرد: دو پیچ به‌عنوان معدن برداشت مصالح موردنیاز پروژه از سوی شهرستان تعرفه شده که از یک پیچ واقع در مسیر صیادلر برداشت انجام می‌شود و برای پیچ بعدی قرار است مجوزهای لازم برای برداشت صادر شود.

وی پروژه راه‌آهن آستارا‌ـآستارا در خاک ایران را متشکل از سه مرحله دانست و اضافه کرد: برای مرحله نخست پروژه ۱۰ هکتاری احداث باراندازهای مسافری و باری و برای مرحله دوم ۳۵ هکتاری نیز ساخت ترمینال‌های نفتی، غله و دیگر ساختمان‌های جانبی پیش‌بینی‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان مرحله سوم پروژه راه‌آهن آستارا‌ی ایران ـ‌آستارای جمهوری آذربایجان را ۶۲ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: طرح‌های این مرحله هنوز تدوین ‌نشده‌ و تمام مسؤولان رده‌بالای کشوری، استانی و شهرستانی در تلاش هستند که این پروژه در هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.

راه آهن آستارا به آستارا یک پروژه ملی است

به گزارش دیارمیرزا یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه گفت: این جلسه باتوجه به بازدید روز پنجشنبه گذشته دکتر نجفی استاندار گیلان از پروژه ساخت راه آهن آستارا به آستارا و رسیدگی به برخی مشکلات اجرای آن برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در تامین برخی نیازمندی های پیمانکاران پروژه و هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه تاکیداتی در این جلسه شده است.
رنجکش افزود: پروژه راه آهن آستارا به آستارا یک پروژه ملی است و باید با نگاه ملی به آن نگریست و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و استان نیز باید در تسهیل اجرای آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص مشکل تامین مصالح و سوخت با هدایت و راهنمایی معاون عمرانی استانداری گیلان اتخاذ شد.

Share