در جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان رشت عنوان شد

راهیان نور بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است

دوهندو اظهار کرد: ۲۶ اسفند ماه هزار نفر در قالب ۲۰ اتوبوس به مناطق اروند، شلمچه و فتح المبین اعزام خواهند شد و در هر اتوبوس یک طلبه برای بانوان و یک طلبه برای اقایان همراه زائران خواهند بود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی در جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان رشت گفت: شهدا با نثار جان خود سبب سرافرازی کشور عزیزمان شده اند. دلاور مردی ها و ایثارگریهای جانبازان و شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مردان و زنانی که با لبیک به امام خمینی(ره) در صحنه های جنگ حضور پیدا کردند در دنیا کم نظیر و بینظیر است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت سبب شده است که با وجود نا امنیهای اطراف کشور، ایران در امنیت کامل و آرامش رو به پیشرفت و توسعه حرکت کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ابثار گنجینه ای گرانبهایی برای کشور و نظام است، گفت: این فرهنگ را باید بدون هرگونه مطامع حزبی و جناحی در برنامه های خود بکار ببریم و به نسل چهارم انتقال دهیم. این فرهنگ وقتی درست بیان شود باعث خواهد شد که دارای کشوری امن باشیم.

شفقی یادآور شد: راهیان نور یکی از موثر ترین برنامه هابرای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و این پیام را به صورت کامل به نسل چهارم انقلاب اسلامی که دروران جنگ را لمس نکردند خواهد رساند.

شفقی در پایان گفت: باید در این زمینه بیشتر به کیفیت بپردازیم تا کمیت و بر روی بستر سازی فرهنگی کارهای بیشتری باید انجام شود.

اعزام ۲۰ اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب

در ادامه جلسه فرمانده سپاه مرکزی رشت گفت: در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ارزشمند ایثار، شجاعت و فداکاری باید گام های مهمی برداشته شود و حضور در سرزمین های نور جوانان و نوجوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان واکسینه می کند.

سرهنگ دوهندو راهیان نور را بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه دانست و گفت: این اردوها ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور هستند. مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس معرفی کننده رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی بزرگ بر دوش آحاد مردم بویژه مسئولان، فرهیختگان و هنرمندان است، افزود: راهیان نور می توانند با پیوند دادن زندگی نسل جوان به زندگی شهدا نقش مهمی را در رابطه با فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با فرهنگ غلط غربی ایفا کنند.

فرمانده سپاه مرکزی رشت یکی از برجسته ترین کارهای فرهنگی اثر گذار را راهیان نور دانش آموزی و محلات دانست و گفت: هر سال ایام عید بهترین فضا است برای اعزام کاروان های راهیان نور است.

دوهندو اظهار کرد: ۲۶ اسفند ماه هزار نفر در قالب ۲۰ اتوبوس به مناطق اروند، شلمچه و فتح المبین اعزام خواهند شد و در هر اتوبوس یک طلبه برای بانوان و یک طلبه برای اقایان همراه زائران خواهند بود.

گفتنی است در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد در مورد تدفین پیکر دو شهید گمنام در مسکن مهر و همیاری دستگاهها برای برگزاری راهیان نور رشت بحث و بررسی شد.

Share