دبیر کل جامعه روحانیت مبارز؛

رئیس جمهور باید از بیکاری مردم غصه بخورد | باید اصلح را انتخاب کرد

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، گفت:رئیس جمهور باید نسبت به مردم مهربان بوده و درد، فقر و بیکاری آنها را درد خود بداند و از آنجا رنج ببرد و اگر مردم در گرفتاری هستند، غصه بخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: مردم به خوبی نشان داده اند که بصیرت دارند و موقعیت شناس هستند و راه صحیح را تشخیص می دهند. نمونه های این امر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور سر صندوق های رای و الان جنب و جوش برای انجام یکی از برنامه های بسیار خطیر یعنی ریاست جمهوری دیده شده است.

وی با بیان اینکه همه کاندیداها به دلیل اینکه از فیلتر شورای نگهبان رد می شوند همگی صالح هستند، افزود: اما عقل، دین و تجربه به ما نشان می دهد که باید اصلح را انتخاب کرد. کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای نخستین بار انجام داده، انتخاب از پائین به بالا است یعنی اینکه کار را از مردم شروع کرده است و از آنها خواسته تا شما تصمیم بگیرید که چه کسی رئیس جمهور باشد و از بالا دستوری نیامده است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: شما به عنوان نماینده مردم ایران در سراسر کشور جمع شده اید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس جمهور را انتخاب کنید.

وی ادامه داد: البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه کرده که باید با شما همراه باشد و همراه هست و باید به شما کمک کند و کمک می کند و از هر آنچه که بیانش را لازم بداند، مضایقه نخواهد کرد و هدایت خود را انجام خواهد داد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با ارزشمند توصیف کردن حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: شما تجمع کرده اید تا نفر دوم کشور را انتخاب کنید. نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم در سراسر کشور رئیس جمهور است که بدست شما انتخاب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نفر دوم یعنی اینکه برای سرنوشت این کشور پس از رهبری بزرگترین شخصی خواهد بود که تصمیم می گیرد منتهی تصمیم او در مقام اجرایی است که باید منویات، فرامین، دستورات و سیاست های رهبری را اجرا کند.

وی با بر شمردن ویژگی های رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور باید از هوی و هوس دور بوده و نسبت به اسلام  بینش قوی داشته باشد و مانند رهبری ساده زیست باشد. رئیس جمهور باید باور داشته باشد که آمریکا دشمن است. رئیس جمهور باید نسبت به مردم مهربان بوده و درد، فقر و بیکاری آنها را درد خود بداند و از آنجا رنج ببرد و اگر مردم در گرفتاری هستند، غصه بخورد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به سیاست دنیا آشنا باشد، گفت: رئیس جمهور باید مردم را به باند و گروه خود ترجیح بدهد و در عین حال شجاع هم باشد.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ولایت عمود خیمه نظام است تصریح کرد: تا الان هر توفیقی بدست آورده ایم به دلیل تبعیت از رهبری بوده است. دیروز تابع امام بودیم و امروز تابع مقام معظم رهبری هستیم و به دلیل همین موضوع، بینی دشمن به خاک مالیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید در عمل و نه در شعار تابع رهبری باشد، خاطرنشان کرد: پیاده کردن منویات رهبری وظیفه سه قوه است اما مهمترین آن قوه مجریه است. ما به برکت پیروی از رهبری توانسته ایم توطئه های دشمن را خنثی کرده و در گرداب های ظلمانی و مخوف، خود را به ساحل برسانیم.

Share