معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان

دلایل مرگ و میر دسته جمعی گرازهای رضوانشهر در حال بررسی است

دلایل تلفات گرازهای فوق هنوز در دست بررسی بوده و از طریق دامپزشکی در حال پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر مشاهده لاشه چند راس گراز در روستاهای رضوانشهر موضوع توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.
منصور سربازی معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر مشاهده مرگ و میر غیر عادی در جمعیت گرازهای در روستای های چران ، کولاب ، جینه سرا ، بخشی از اراضی جنگلی وزمه بیجار و لطئین رضوانشهر ، رییس محیط زیست شهرستان به همراه رئیس دامپزشکی شهرستان به منطقه عزیمت نموده و پس از اندکی جستجو با لاشه ۶ راس گراز وحشی برخورد کردند.
وی گفت: بر اساس گزارش حوزه شهرستان با توجه به متلاشی شدن بخش زیادی از لاشه ها ، امکان معاینه بالینی لاشه ها وجود نداشته است . ولی بر اساس مشاهدات بنظر می رسد اکثر تلفات در بین گراز های جوان و کم سن و سال اتفاق افتاده و همه لاشه ها لاغر و نحیف بودند.
سربازی افزود: با توجه به جمع بندی گزارشها از همه زیستگاههای منطقه ، به نظر می رسد حدود ۲۰ راس گراز وحشی از ماه گذشته تا هفته اخیر در منطقه تلف شده اند اما در هفته اخیر موردی از مرگ و میر در بین گرازهای این منطقه گزارش نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر در پایان تصریح کرد: بیماری تب برفکی در گرازها شایع می باشد و مرگ و میر دسته جمعی گرازها در دنیا هر شش ، هفت سال یکبار به دلیل بیماری ویروسی ناشناخته رخ می دهد، اما دلایل تلفات گرازهای فوق هنوز در دست بررسی بوده و از طریق دامپزشکی در حال پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

Share