عاقبت کار فرهنگی در استانی که مدیرکل ارشاد آن در افتتاح تونل و آزادراه شرکت می‌کند

دستفروشی مدیر تدارکات فیلم درباره آمنه جلوی ارشاد گیلان! + تصاویر

درحالی که فیروز فاضلی مدیرکل اعتدالگرای فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای افتتاح تونل و بخشی از آزادراه رشت قزوین حضور پیدا کرده است, در رشت و درست در جوار ساختمان اداره کل ارشاد گیلان مدیر تدارکات فیلم درباره آمنه در حال دستفروشی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر بساط کردن مدیر تدارکات فیلم درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی مثل بمب در فضای مجازی ترکیده و ویدیوی تکان دهنده صحبتهای مهدی عطایی مدیر تدارکات فیلم مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
ظاهراً وعده های داده شده به عوامل این فیلم عملی نشده و مدیر تدارکات این فیلم تاثیرگذار اجتماعی را بر آن داشته تا با بساط کردن جلوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان فرهنگی برساند.
داستانهای فیلم درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی مثل موضوع فیلمش تبدیل به یک تراژدی خیلی تلخ شده است. بیست و یک ماه بلاتکلیفی پخش فیلم و سرگردانی عوامل باعث شد تا احمد عبداللهیان بلوچی خودش فیلمش را در تهران پخش کند، بعد از رسانه ای شدن موضوع، بهنوش بختیاری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در اقدامی قابل ستایش پخش فیلم در تهران و برخی از شهرهای کشور را بر عهده گرفت تا بخشی از مشکلات این گروه فیلمسازی حل شود. اما ظاهراً مشکلات این فیلم که هفت سال تولیدش به طول انجامیده پایانی ندارد. صحبتهای تکان دهنده مدیر تدارکات این فیلم نشان میدهد اوضاع وخیم تر از این حرفهاست و این تازه صحبتهای یکی از عوامل این فیلم است. وقتی که مدیر تدارکات فیلم دست به چنین حرکت انتحاری میزند و حاضر به دستفروشی جلوی ارشاد گیلان میشود یعنی در پشت پرده اتفاقات عجیبی رخ داده که یکی از عوامل فیلم را به این نقطه رسانده تا اعتراضش را به گوش مسوولین استان برساند. اینکه فیلمی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تولید شده و توسط متولیان فرهنگی استان مورد هیچ گونه حمایتی قرار نگرفته حکایت از فاجعه ای فرهنگی دارد. فیلمی که بیشتر چهره های مطرح سینما، موسیقی، ورزش و حتی سیاسیون هم آن را مورد تمجید و تحسین قرار داده اند و منتقدان و رسانه ها هم به حمایت از آن پرداخته به دستفروشی مدیر تدارکاتش رسیده است!
به نظر میرسد برای حل مشکلات این گروه فیلمسازی باید استاندار گیلان بعنوان نفر اول اجرایی ورود کند تا حداقل وعده هایی که توسط مسوولین استانی داده شده عملی شود. اینکه در روزهای پایانی سال که همه به فکر عید و جشن و شادی هستند اما عوامل این فیلم بخاطر ساخت فیلمی ارزشی و تاثیرگذار تحت فشار بدهی های مالی می‎باشند برای استانی که مهد فرهنگ و هنر ایران زمین بوده صورت خوشی ندارد و اینکه مسافران نوروزی این صحنه ها را ببینند یقیناً زیبنده فرهنگ بالای گیلانی ها نیست.

حضور فیروز فاضلی مدیرکل اعتدالگرای فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای افتتاح تونل و بخشی از آزادراه رشت قزوین به جای رسیدگی به مشکلات اهالی فرهنگ

نامه سرگشاده عوامل فیلم درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی به استاندار گیلان؛

■ عوامل فیلم درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی با انتشار نامه ای سرگشاده به استاندار گیلان منتظر اقدام وی برای حصول نتیجه شدند. متن نامه عوامل این فیلم تاثیرگذار اجتماعی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر نجفی، استاندار محترم گیلان
همانطور که مستحضرید ماحصل تلاش هفت ساله برای تولید فیلم ارزشی،فرهنگی،اجتماعی،آموزشی درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی و پیگیری های مداوم و فراوان بیست و یک ماهه برای پخش فیلم که سرانجام بدون توجه به تعهداتی که باید انجام میشد با فداکاری سرکار خانم بهنوش بختیاری هنرمند محبوب و مردمی و تقبل هزینه های پخش توسط ایشان هم اکنون در دسترس مردم عزیزمان قرار گرفته است و خدا را شاکریم که با تحسین و ستایش مردم،منتقدان،رسانه های نوشتاری و مجازی روبرو شده و ظاهراً متاسفانه این درخشش هنری ملی که متعلق به جوانان گیلانیست به مذاق برخی از مسوولین استانی خوش نیامده و تحت تاثیر شیطنت عده قلیلی افراد تنگ نظر تحرکاتی را برای از بین بردن وعده های چند ماهه ای که قرار بود اینروزها عملی شود هستند! و گویا تا حدودی هم در این امر ضد ارزشی و ضد اخلاقی موفق عمل کرده اند!
آقای استاندار، این فیلم ماحصل تلاش شبانه روزی و با جان و دل جوان مستعد و خوش ذوقی به نام احمد عبداللهیان بلوچی است که ما نیز افتخار همراه بودنش را داشته ایم و پای او ایستاده ایم تا این اثر ملی و حتی بین المللی به صورت مطلوبی منعکس شود که خدا را شکر این اتفاق به نحو احسن انجام شده است. یقیناً به استحضارتان رسانده اند که برای تولید این فیلم چه هزینه سرسام آوری پرداخت شده و سازندگان فیلم چه تاوان مادی و حتی معنوی سنگینی را متحمل شده اند تا فیلم مذکور به ثمر برسد و در راستای کاهش و پیشگیری یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی دهه اخیر که پدیده مذموم اسیدپاشی است جانانه جنگیدیم و اگر در این زمینه تحقیق بفرمایید به یقین خواهید رسید که کارگردان این فیلم پیشنهادات وسوسه کننده مالی مستقیم و غیرمستقیم شبکه های خارجی برای واگذاری این فیلم را قبول نکرده تا دشمنان خارجی نتوانند با خرید این فیلم آن را مصادره به مطلوب نموده و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فرافکنی نمایند. اتفاقی که حتی برخی از مسوولین نیز به آن اشاره مستقیم داشته و حتی چندی پیش نماینده محترم مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی جناب آقای مهندس جعفرزاده ایمن آبادی طی یادداشتی این موضوع را یادآور شدند و از ادارات و دستگاه های فرهنگی استان خواستند که با خرید نسخه های اورجینال و اصلی فیلم از کارگردان و عوامل درباره آمنه حمایت شود. اما متاسفانه در روزهای اخیر خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و عده قلیلی که با کارگردان و عوامل این فیلم مشکل شخصی دارند به برخی از این ادارات مراجعه کرده و با سم پاشی به دنبال از بین بردن بسته های فرهنگی حمایتی از این فیلم هستند و نکته قابل تامل اینجاست که کسی از این افراد سودجو نمی پرسد رابطه تان با فیلم و سینما که از چند کیلومتری آن هم رد نشده اید چیست؟!
آقای استاندار،به دنبال ورود به جزییات نیستیم،اگر تمایل داشتید در دیداری حضوری جزییات این شیطنت های اخیر را با مستندات خدمتتان ارایه خواهیم داد. آقای استاندار عزیز،در اینروزهای سخت و طاقت فرسایی که برای عوامل این فیلم ایجاد شده خواهشمان این است که شخصا در این موضوع ورود کنید و جلوی کم کاری برخی از مدیران استان در راستای حمایت از این فیلم که با تلاش جوانان کم ادعای گیلانی ساخته شده را بگیرید. آقای استاندار،حالا که کارگردان این فیلم به رسانه های خارجی پشت کرده و مثل برخی از فیلمسازان خودفروخته که به وطن خود به خاطر چند مشت دلار و یورو پشت میکنند، پشت نکرده باید نابود شود؟! مشکلات مالی این اثر در مقابل هزینه هایی که برای تولیدات آرشیوی دیده نشده میشود قطره ای مقابل دریای بیکران است!!! احمد عبداللهیان بلوچی با همه مشکلات بزرگی که برایش بوجود آمد و بوجود آوردند مردانه ایستاد و ما نیز مردانه کنارش ایستادیم تا این اثر تحسین برانگیز متعلق به کشور عزیزمان باشد. آقای استاندار، اگر این کارگردان و عواملش همانند تعدادی از هنرمندان که به شبکه های بیگانه پیوستند زیر چتر رسانه های خارجی می رفتند آنوقت مسوولین فرهنگی استان زیر سوال نمیرفتند که چرا…..؟؟؟
آقای استاندار، امیدمان به تدبیر و امید شماست،نگذارید با شیطنت برخی ها این گروه هنری جوان و بومی از بین برود…آقای استاندار، خواهشا از مدیران فرهنگی استان توضیح بخواهید در یک دهه اخیر کدام فیلمی که تمام عواملش گیلانی باشند و با هزینه شخصی تولید شده باشد توانسته چنین مورد توجه در سطح ملی و بین المللی قرار بگیرد؟کدام فیلم شهرستانی توانسته این تعداد ستارگان سینما، تلویزیون، ورزش و موسیقی کشورمان را دور هم جمع کند؟کدام فیلم شهرستانی توانسته این چنین مورد توجه روزنامه ها،نشریات و خبرگزاری های مختلف و حتی جناح های مختلف سیاسی قرار بگیرد؟! خواهشمان این است که یک نسخه از فیلم را ببینید و خودتان قضاوت کنید،لطفاً به تیتراژ پایانی فیلم و بخش قدردانی ویژه آن نیز توجه بفرمایید، فیلمسازی که نام این همه مسوولین استانی را قبل از آنکه مورد حمایت عملی قرار بگیرد در فیلم خود آورده قابل تحسین نیست؟آن هم در روزهایی که خیلی ها وقتی حمایت های آنچنانی هم میشوند حتی یک تشکر خشک و خالی هم نمیکنند!!! آقای استاندار عزیز،چطور میشود از برخی ادارات که گویا وظایف ذاتی خود را فراموش کرده و به جای رسیدگی به امورات مردم با ادارتی که طبق دستور جنابعالی موظف به حمایت از این فیلم شدند تماس گرفته میشود که بخاطر عده ای سودجو، جلوی این حمایت ها گرفته شود؟!
پشت این جریانات چه اتفاقیست؟ آقای استاندار، لطفاً از این افراد توضیح بخواهید که بر چه مبنا و اساسی به خود اجازه میدهند که چوب لای چرخ جوانانی که با جان و دل برای ارتقای فرهنگ و هنر استان زحمت کشیده اند بگذارند؟ به نظر میرسد در چند روز اخیر کار از شیطنت هم گذشته و چهره واقعی برخی ها که گویا تاکنون نقاب بر روی صورتشان گذاشته بودند دارد مشخص می شود!
آقای استاندار،عبداللهیان بلوچی بعنوان نفر اول این فیلم تاثیرگذار اجتماعی و ملی و تعداد زیادی از عوامل این اثر بخاطر ساخت فیلم به حال و روز آشفته ای دچار شده اند که گره آن به دست مسوولان بلندپایه ای همچون جنابعالی باز میشود…فردی که ده سال همه زندگیش را پای این فیلم گذاشته و ما نیز همراهش بوده ایم اگر امروز به دادش نرسید فردایش مشخص نیست! کارگردان این فیلم نه دنبال ساخت و ساز ساختمانی بوده،نه ماشین چند صد میلیونی خریده و نه به بیزنس های مختلف پرداخته…برای او و عوامل فیلم فقط و فقط بدهکاری باقی مانده و حالا عده ای میخواهند با جریان سازی
از پیش تعیین شده مطالباتی که حق ماست را به سمت و سوی دیگری ببرند! افرادی که با شمایل فرهنگی و اجتماعی به عبداللهیان و عوامل اصلی فیلم نزدیک شدند تا خود را روی موج این جریان تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی قرار دهند و با پیشنهاد کمک
قرض الحسنه به این فیلم در روزهای بحرانی تولید ورود کردند و حالا با سوء استفاده از شرایط سخت به دنبال “نزول و ربا ” هستند و وقتی کارگردان جوان فیلم تن به این عمل غیر شرعی نداده او را تحت فشار گذاشته و دیدند که تیرشان به سنگ خورده به سراغ برخی از مسوولین رفته و با فضاسازی سعی در غبار آلود کردن شرایط دارند! اگر بخواهد این جریانات ادامه پیدا کند و جلوی حمایتهای این فیلم سنگ بیندازند و پس از مدتها انتظار نتوانیم به حقمان برسیم علیرغم میل باطنی ناگزیر هستیم که نام این افراد را در بیانیه ای منتشر کنیم تا مردم بهتر آنها را بشناسند…
آقای استاندار، سقوط عبداللهیان و گروهش سقوط فرهنگی استان است…نگذارید امیدمان تبدیل به ناامیدی شود.
انتظارمان از جنابعالی بعنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان گیلان این است که با حمایت قاطعانه از کارگردان و عوامل این فیلم دستور ویژه ای برای از بین بردن مشکلاتمان صادر کنید. منتظر دستور اجرایی آن مقام محترم تا حصول نتیجه نهایی که همانا عملی شدن دستورات جنابعالی می باشد هستیم.

” من الله توفیق ”
عوامل فیلم درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی

Share