عضو شورای شهر تالش در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد

تبادل نظر شورا و شهرداری بر سر تعیین عوارض|در مقاطعی چوب لای چرخ شورا گذاشته شد

وانوایی گفت: توان ۹ نفر منتخب شورای شهر به درستی مورد استفاده قرار نگرفت و در مقاطعی چوب لای چرخ شورا گذاشته شد و از مسوولان وقت انتظار می رفت تا اعضا را در تصمیم گیری آزاد بگذارند که همین موضوع باعث فاصله گرفتن منتخبان مردم از یکدیگر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی وانوایی رییس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شورای شهر تالش به خبرنگار دیارمیرزا گفت: اختلافی بین اعضای شورا و شهردار تالش نیست و وظیفه ذاتی شورا و شهردار ارتباط با یکدیگر است.

وی دلیل رفت و آمدهای اخیر شهردار و کارشناسان به ساختمان شورا و برگزاری جلسات متعدد با اعضا را به لحاظ قرار داشتن در ماه آخر سال و تصویب عوارض و بودجه شهرداری تالش بیان کرد.

وانوایی از اختلاف نظر اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تالش با شهردار بر سر تعیین عوارض و ارزش منطقه ای سخن گفت و تصریح کرد: نظر اعضای شورا تعیین این عوارض به صورت حداقلی و با توجه به معیشت مردم است، در حالی که کارشناسان و شهردار اصرار دارند تا به روش شیوه نامه جدید در سال ۱۳۹۵ انجام گیرد.

رییس کمیسیون عمران شورا در این مورد اضافه کرد: نظر اعضا بر اساس عوارض سال ۱۳۹۴ است که افزایش و ارزش منطقه ای دارایی را نداشتیم. هر چند این مورد بر سند بودجه پیشنهادی اثر منفی خواهد گذاشت و درآمد پیشنهادی کاهش خواهد یافت.

وی از کار بر روی سند بودجه برای به حداقل رسانی این بند درآمدی که عوارض ۴ برابری را به شهروندان تحمیل می کند سخن گفت و افزود: تلاش می کنیم جایگزینی آن با ردیف های دیگر درآمدی صورت گیرد و تاثیر منفی به حداقل برسد.

 وانوایی از اجرایی شدن عوارض نوسازی در سند بودجه سال آینده خبر داد که بر اساس ماده ۸ قانون شهرداریها و دهیاری ها وزارت کشور ابلاغ شده و تصمیم شورا در آن هیچ تاثیری نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر تالش در این مورد گفت: شهرداریها آمادگی دریافت اقساطی این عوارض را خواهند داشت که در صورت عدم پرداخت از طریق مراجع قضایی و توقیف اموال اقدام خواهد شد.

بودجه ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومانی

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده ثبات عوارض بر پروانه ها و فروش خدمات شهرداری مورد تاکید قرار گرفته است گفت: کلیات سند بودجه مشخص شده و بررسی جزییات آن در جلسات بعدی مطرح خواهد شد.

وانوایی رقم پیشنهادی در بودجه را ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان ذکر کرد که با نظر شورا در مورد ضرایب عوارض، کاهش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را شاهد خواهیم بود که باید در ردیف های دیگر درآمدی پایدار شود.

وی در مورد جزییات این سند گفت: سند بودجه تالش شامل سه بخش خدماتی، اداری و عمرانی است که برخلاف سایر بودجه ها به صورت ۶۰ به ۴۰ و در واقع بر مبنای حداکثر خدمات و پروژه های عمرانی تنظیم شده ، که بهترین حالت ممکن است.

عضو شورای شهر تالش در مورد ارقام سند بودجه گفت: فروش خدمات و عوارض شهری حدود ۱۶ میلیارد، فروش پروانه ساختمان ۴ میلیارد و اعتبارات اعطایی سازمانها را حدود ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وانوایی سرمایه گذاری بر روی پروژه ها و تجهیزات درآمدزا را محور این سند ذکر کرد و از وصول ۷۰ درصدی درامد سند بودجه طی ۳ سال گذشته سخن گفت.

حق مردم و رسانه هاست که در جریان حلسات شورا باشند/ در مقاطعی چوب لای چرخ شورا گذاشته شد

رییس کمیسون عمران و برنامه ریزی شورای این شهر در مورد عدم برگزاری جلسات این دوره شورا به صورت علنی گفت: قصد توجیه ندارم چون واقعیت این است که مردم و خبرنگاران رسانه ها در جلسات حضور ندارند در حالی که هم مردم و هم رسانه ها حق دارند تا در جریان روند کاری اعضای منتخب شورا قرار بگیرند.

وی در ادامه با بیان مهیا شدن شرایط اتاق جلسات برای حضور عمومی از جمله چیدمان و نصب صندلی از ابتدای شروع به کار دوره چهارم گفت: با وجود میل باطنی من و تعدادی دیگری از اعضا این فرصت ممکن نشده و هییت ریسه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر تالش اضافه کرد: کارهای عمرانی با آجر و سیمان انجام می شود در حالی که مهمترین کار اعضای شورا رشد فکری و همسو سازی مردم با فعالیتهای شهرداری است که متاسفانه تاکنون کمرنگ است.

 وانوایی در پایان گفت: توان ۹ نفر منتخب شورای شهر به درستی مورد استفاده قرار نگرفت و در مقاطعی چوب لای چرخ شورا گذاشته شد و از مسوولان وقت انتظار می رفت تا اعضا را در تصمیم گیری آزاد بگذارند که همین موضوع باعث فاصله گرفتن منتخبان مردم از یکدیگر شد.

 

Share