انتقاد استاندار گیلان از محیط زیست

در زمینه محیط زیست کم سواد هستیم | همه جای دنیا کنار دریا و جنگل هتل ساخته اند

نجفی با بیان اینکه باید حفظ منابع طبیعی در اولویت باشد گفت: استانی هستیم که با مشکلات طبیعی و زیست محیطی مواجه است. اما در محیط زیست کم سواد هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی گردشکری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه گردشکری انجام شده است افزود: این اقدامات باید ادامه دار باشد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه صنعت و کشاورزی به صورت فراگیر نبوده است به محدودیت زمین اشاره کرد و گفت: این مسئله چیزی نیست که به زودی حل شود.

وی وضعیت صنعت برای جذب سرمایه گذار را مطلوب دانست و متذکر شد: هم اکنون میزان تولید برق در گیلان بیشتر از مصرف است. ۲هزار و ۸۵۰ مگاوات تولید داریم درحالی که پیک مصرف هزار و ۴۰۰ مگاوات است.

استاندار گیلان افزود: در زمینه آب نیز وضعیت خوب است و مدیریت منابع آب به درستی شکل می گیرد و میتوانیم در این بخش رشد کنیم.

نجفی با بیان اینکه باید حفظ منابع طبیعی در اولویت باشد گفت: استانی هستیم که با مشکلات طبیعی و زیست محیطی مواجه است. اما در محیط زیست کم سواد هستیم چون سواد استفاده از ابزار محیط زیست را نداریم. محیط زیست ما هنوز خود را با استاندارد های جهانی وفق نداده است. همه دنیا در کنار رودخانه ها و جنگلها، رستوران و هتل ساخته شده، همانند کشورهای همسایه که محیط زیست آنها هم به خطر نیفتاده است.

استاندار گیلان در ادامه افزود: چگونه است که ما کنار دریا یک هتل نداریم. وقتی به کنار دریا می‎رویم برای سرمایه گذاری می‎گویند که محیط زیست به خطر افتاده  است. چون دانش نداریم و نمی‎دانیم چگونه از این فضاها با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی جاذبه گردشگری بسازیم.

اگر گردشگری را در استان رونق دهیم بیکاری نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه شرایط در کشور برای گردشکری مناسب است و باید طرحهایی در این زمینه ارائه شود یادآور شد: روستاهای گیلان مرکز تفریحی و گردشگری هستند و پتاسیل زیادی دارند. بسیاری از روستاها با سرمایه شخصی کار انجام داده اند و از بانکها می‌خواهیم که وام معقول به صاحب طراح های گردشگری بدهند تا انها شروع کار کنند.

نجفی تاکید کرد: اگر گردشگری در استان رونق دهیم بیکاری نخواهیم داشت. از سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح در بخش گردشگری باید حمایت کنیم.

استاندار با بیان اینکه گیلان در زمینه گردشگری مشکلاتی در حوزه مسافرخانه ها، هتل ها، رستوران ها و بخش های تفریحی دارد، یادآور شد: همه بر اساس تکلیف و وظایف قانونی خود باید به این بخش ورود کنند و مشکلات را برطرف نمایند.

وی از تعریف ۷۱ نقطه گردشگری در استان خبرداد و بر لزوم برنامه ریزی برای آنها تاکید کرد.

استاندار گیلان در پایان با اشاره به نوروز بر ضرورت زیباسازی شهرها تاکید کرد و افزود: ورودی و خروجی های شهری به رسیدگی نیاز دارند تا با زیباسازی آنها از ۲۵ اسفند چهره شهرهای گیلان چهره گردشگری پیدا کند.

Share