دیارمیرزا گزارش می‎دهد

در اولین روز ثبت نام ۱۹۵ نفر داوطلب نمایندگی شورا در شهرستان رشت شدند

در روز نخست ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان رشت ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) در فرمانداری ها و بخشداری های گیلان آغاز شد.

بر همین اساس فرماندار رشت در گفتگو با دیارمیرزا گفت: در روز نخست ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان رشت ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند.

سیروس شفقی در ادامه افزود: از این تعداد ۱۳۸ نفر مربوط به روستاها و ۳۹ نفر برای خود شهر رشت و بقیه برای سایر شهرها بوده است.

وی با بیان اینکه در شهر رشت ۳۵ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند، اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه داشت.

 بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان گیلان داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار و ۲ نسخه تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن، چهار قطعه عکس جدید ۴ × ۳ و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده ۲۸ قانون، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.

ارایه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار الزامی است.
همچنین داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.

Share