امام جمعه آستارا

جیب بسیاری از مردم خالی است | مردم بدون دلقک‌بازی و کنسرت نیز شاد می‌شوند

امام جمعه آستارا با انتقاد از مجلس در تصویب حقوق‌های نجومی مدیران گفت: قانونی شدن دریافت حقوق‌های نجومی فاصله طبقاتی در کشور را افزایش می‌دهد و امیدواریم شورای نگهبان این قانون را رد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌ نیا امروز در خطبه‌های عبادی‌ سیاسی نماز جمعه آستارا اظهار کرد: بعضی‌ها نتوانسته‌اند به‌خوبی در مسیر معنویت گام بردارند.

وی انفال الهی و منابع طبیعی را اموال خدا و رسول خدا دانست و افزود: کارکنان و مأموران منابع طبیعی با وجود تمام کارشکنی‌ها و ناملایمات به وجود آمده توسط مردم و مسؤولان، در راه حفاظت از اموال خدا جهاد می‌کنند.

کم‌کاری مسؤولان در صیانت از منابع طبیعی

امام‌جمعه آستارا با انتقاد از برخی کم‌کاری‌های مسؤولان دولت در صیانت از منابع طبیعی و انفال الهی متذکر شد: در کشور به بهانه ایجاد معادن و اصلاح، کوه، جنگل‌ و مراتع را از بین می‌برند و ما از روندی که در کشور نسبت به تعرض به انفال الهی در پیش گرفته شده گلایه‌مند هستیم.

وی با قدردانی از تمام کسانی که در گرامیداشت ایام فاطمیه تلاش کردند، گفت: مردم آستارا حرمت این ایام را به‌خوبی حفظ کردند و این دیانت‌داری مردم جای قدردانی دارد.

حافظ‌نیا در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، یادآور شد: هفته احسان و نیکوکاری این فرصت را فراهم می‌کند تا در آغاز سال جدید به فکر کسانی باشیم که از امکانات موردنیاز زندگی بی‌بهره هستند.

وی با بیان اینکه تأسیس کمیته امداد توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برکات خوبی به همراه داشت، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی با کمک‌های مردمی می‌تواند به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کند.

خطیب جمعه آستارا خاطرنشان کرد: در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد قرار داریم و طبق منویات مقام معظم رهبری، کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد با همراهی پایگاه‌های مقاومت بسیج باید فعال شوند و با جذب جوانان در سنگر مساجد کارهای فرهنگی‌هنری را با محوریت بسیج انجام دهند.

وی شرط اصلی در تحقق و پیروزی شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را استفاده از کالای تولید داخل دانست و گفت: در آستانه سال جدید بازار خرید و فروش‌ها رونق می‌گیرد و مردم در این ایام بهتر است در کنار پرهیز از اسراف، از کالای تولید داخل استفاده کنند.

حافظ‌نیا بیان کرد: در دین مبین اسلام روایت‌های زیادی درباره شادی‌های مجاز وجود دارد و به‌اندازه‌ای که مردم در ماه محرم و ایام فاطمیه گریه می‌کنند به همان اندازه نیز در ولادت‌ها و اعیاد باید شاد باشند.

جیب بسیاری از مردم خالی است / شورای نگهبان جلوی قانونی شدن حقوق‌های نجومی را رد کند

وی با تصریح بر اینکه جیب جمع زیادی از مردم خالی است، اظهار کرد: پدر خانه‌ای که جیبش خالی باشد شادی برای چنین خانواده‌ای هیچ معنایی ندارد و اگر بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم یقین داشته باشید که مردم بدون دلقک‌بازی و کنسرت نیز شاد می‌شوند.

خطیب جمعه آستارا معیار در سنجش تورم را جیب مردم دانست و خاطرنشان کرد: مایحتاج مورد نیاز مردم نظیر گوشت، برنج، لبنیات و حبوبات با قیمت‌های سرسام‌آور در کشور به فروش می‌رسند در حالی‌ که قدرت خرید در مردم نیست و معیار در سنجش تورم خالی بودن جیب مردم است.

وی مراجعات به کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، دفتر امام‌جمعه و شرمندگی در برابر زن و فرزند را آمار واقعی افزایش تورم در کشور برشمرد و یادآور شد: آمار و ارقام اعلام شده از سوی سازمان بانک مرکزی کشور در زمینه  کاهش تورم به درد مسؤولان سازمان بانک مرکزی می‌خورد.

حافظ‌نیا با اشاره به قانونی شدن دریافت حقوق‌های نجومی گفت: با قانونی شدن دریافت حقوق‌های نجومی فاصله طبقاتی در کشور در حال افزایش بوده و این انتقاد به مجلس شورای اسلامی درباره تصویب قانون دریافت حقوق‌های نجومی وارد است و امیدواریم شورای نگهبان این قانون را رد کند.

Share