در مراسم بهره برداری 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای

جهانگیری: از همه ابزارها برای کاهش تلفات جاده ای استفاده کنیم

جهانگیری با اشاره به راه اندازی سامانه های هوشمند ثبت تخلفات جاده ای گفت: مردم بدانند تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی در وهله اول به افرادی آسیب می رساند که در آن مسیر درحرکت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رییس جمهوری ظهر امروز در مراسم بهره برداری ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ سامانه، تلفات جاده ای را اگرچه رو به کاهش اما همچنان زیاد خواند و گفت: این مساله اخطاری است که باید از تمام ابزارها برای کاهش تلفات استفاده کنیم.

دکتر اسحاق جهانگیری در این مراسم افزود: از دغدغه های اصلی طی سال های گذشته موضوع تلفات جاده ای بود که برای ملت ایران زیبنده نیست.
وی ادامه داد: جان انسان ها ارزش زیادی دارد و باید تلاش کنیم تا تلفات جاده ای کاهش یابد.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در گزارش های پلیس راهور اشاره شد که تلفات جاده ای از ۲۷ هزار مورد در سال ۸۴ به ۱۶ هزار مورد در سال گذشته کاهش یافته که باز هم زیاد است.

دکتر جهانگیری کشور را نیازمند سامانه های هوشمند در همه بخش ها دانست و گفت: تصمیم جدی دولت، راه اندازی دولت الکترونیک به طور کامل در همه بخش ها است.

دکتر جهانگیری با اشاره به راه اندازی سامانه های هوشمند ثبت تخلفات جاده ای گفت: مردم بدانند تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی در وهله اول به افرادی آسیب می رساند که در آن مسیر درحرکت هستند.

وی افزود: حضور پلیس به منظور اعمال مدیریت است؛ سامانه های هوشمند کمک بزرگی برای پلیس هستند و به منظور اطمینان بخشی قادر به شناسایی متخلفین می باشند.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز از نظر زیرساخت ها به نقطه ای رسیدیم که سامانه ای به این گستردگی را حمایت می کند و باید تلاش کنیم در دیگر استان ها نیز هر چه سریعتر تکمیل شود.

دکتر جهانگیری با تقدیر از معاونین وزیر راه و شهرسازی به منظور راه اندازی چنین سیستمی گفت: آقای آخوندی از وزرای صاحب اندیشه است که همیشه دولت را کمک کرده اند و با ایجاد این سامانه ها در بخش های دیگر، حمل و نقل از شرایط بهتری برخودار خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست با توجه به قرار داشتن در آستانه عید نوروز برای سلامتی خود و خانواده رعایت مقررات را در بالاترین سطح انجام دهند و به پلیس و ماموران راهداری کمک کنند.

Share