در بندرانزلی

جلسه مشترک هیات ایرانی و هیات اعزامی اتحادیه اروپا در خصوص ظرفیت‎های گیلان

جلسه مشترک هیات اعزامی از کمیسیون اتحادیه اروپا به سرپرستی دانیل کالخا کرسپو و هیات ایرانی با محوریت موضوع پسماند٬ گردشگری، آب و فاضلاب در بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مشترک هیات اعزامی از کمیسیون اتحادیه اروپا به سرپرستی دانیل کالخا کرسپو، مدیرکل محیط زیست کمیسیون اتحادیه اروپا و هیات ایرانی به ریاست شعبانپور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور خانم فرشچی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با محوریت موضوع پسماند٬ گردشگری، آب و فاضلاب در بندرانزلی برگزار شد.

مسایل مربوط به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های گردشگری خصوصا گردشگری دریایی، ایجاد هتل، مدیریت پسماند و احیای تالاب انزلی از اهم مسایل مطرح شده در این نشست بود. مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: فرصت تشکیل این نشست از جمله شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های جدید برای احیای تالاب انزلی و مباحث سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و مدیریت پسماند و پساب پس از به فرجام رسیدن برجام مهیا شده و انتظار می رود اینگونه نشست ها و تبادل اطلاعات فیمابین بتواند موجبات ارتباط دولت ایران خصوصا استان گیلان را با اتحادیه اروپا جهت سرمایه گذاری در زمینه های مدیریت پسماند٬ گردشگری٬ آب و فاضلاب جهت دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان فراهم آورد و با نگاهی اصولی و علمی منافع دو طرف را جهت تشکیل کارگروههای آب و فاضلاب ٬ توریسم و پسماند مرتفع نماید.
قربانعلی محمدپور تصریح کرد: به منظور تبادل اطلاعات بیشتر در زمینه فوق الذکر مقرر شد جلساتی مدون و منظم به صورت کارگروه تشکیل شده و نتیجه آن در جلسات رسمی گزارش شود.
وی افزود: با توافق طرفین اروپایی و ایرانی مقرر شد در جولای سال جاری میلادی گردهمایی به همین منوال برگزار شده و در این جلسه توانمندیها و پتانسیل های موجود در زمینه مسایل تخصصی محیط زیستی و گردشگری و پسماند مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
محمدپور اظهار امیدواری کرد: اینگونه نشست ها می تواند امکان استفاده از فرصت های لازم و توانمندیهای موجود را برای طرف های ایرانی و اروپایی فراهم آورد .
سپس هیات اعزامی از تالاب بین المللی انزلی، منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندرانزلی و جایگاه دفن پسماند سراوان بازدید نمودند.

Share