به مناسبت روز جهانی سندرم داون

جشن باشکوه سندرم داون گیلان در رشت برگزار شد+تصاویر

در دومین سال پیاپی، به مناسبت روز جهانی سندرم داون با شعار «صدای من، جامعه ی من» و همزمان در پیشواز بهار و نوروز باستانی، جشن باشکوهی را در روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه در شهر رشت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در دومین سال پیاپی، به مناسبت روز جهانی سندرم داون با شعار «صدای من، جامعه ی من» و همزمان در پیشواز بهار و نوروز باستانی، جشن باشکوهی در روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه، با همکاری بهزبستی گیلان در شهر رشت برگزار شد.

در این جشن تمامی کودکان سندرم داون استان به همراه خانواده ها، مربیان و متولیان خود دعوت شده بودند که باهنرنمایی کودکان سندرم داون گیلانی و حضور پررنگ هنرمندان برجسته ی استان همراه بود.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۰۵ روز ۲۱ مارس هر سال را به عنوان روز جهانی سندرم داون نام گذاری کرد و دوازدهمین سال گرامیداشت روز جهانی سندرم داون، امسال با شعار «صدای من، جامعه ی من» برگزار می شود.

به دلیل تقارن ۲۱ مارس هر سال با نوروز ایرانیان و اول فروردین، براساس تصمیم شورای سیاستگذاری جامعه ی سندرم داون ایران و هماهنگی بهزیستی کشور، در ایران این روز در ۲۱ اسفند هر سال گرامی داشته می شود.

Share