در گفتگو با دیارمیرزا

جزئیات تشیع پیکر دو شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) در رشت

فرمانده سپاه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به روز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع دوتن از شهدای گمنام در رشت برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده سپاه مرکزی رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: موفقیت های خیره کننده ایران اسلامی در جنگ تحمیلی مدیون حماسه سازی و رشادت دلیرمردانی است که با پیروی از سرور و سالار شهیدان برای دفاع از مکتب انسان ساز اسلام و مرزهای کشور به پا خواستند.
دوهندو با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیاری از عملیات ها را با رمز یا زهرا انجام میدادند، گفت: توسل به ائمه اطهار از ویژگی های بارز رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده و این نشان از ارادات مردم و جوانان کشور ما به ائمه اطهار است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به روز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع دوتن از شهدای گمنام در رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیکرهای مطهر ۲ شهید ۲۵ و ۱۹ ساله در مناطق عملیاتی ام الرصاص و شرق دجله تفحص شدند خاطرنشان کرد: این شهدای گرانقدر در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۵ در عملیات‌های کربلای ۴ و بدر به خیل شهدا پیوستند.

دوهندو با بیان اینکه این پیکرهای مطهر در مسکن مهر رشت خاکسپاری خواهند شد، اظهار کرد: مراسم تشییع ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه از جلوی درب دانشگاه آزاد اسلامی رشت آغاز خواهد شد تا پیکر پاک شهدا در آرامگاهشان که در مسکن مهر است به خاک سپرده شود.

این مسئول همچنین اظهار کرد: مراسم تجمع فاطمیون نیز در میدان شهدای ذهاب راس ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۱۱ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ۳۹ نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.

Share