نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری؛

جابه‌جایی نیروهای ارزشی از آسیب‌های گیلان است|بیکاری و مشکلات فرهنگی زیاد است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جابه‌جایی نیروهای ارزشی در اداره‌ها از آسیب‌های گیلان است و گاهی مشاهده می‌شود کسی جرأت حرف زدن در برابر این تغییرات را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان با تسلیت سالروز شهادت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) شخصیتی فراتر از عصر خود و الگویی برای تمام مردم جهان است.

وی، بیداری و آگاهی جامعه را یکی از آموزه‌های حضرت زهرا (س) به مردم این دوران عنوان کرد و افزود: باید به وظیفه بیداری خود در جامعه عمل کنیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه جامعه‌ای بیدار است که علم و آگاهی در آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: جامعه آگاه به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که هر کدام از اعضای جامعه وظایف خود را به‌درستی بشناسند و به آن عمل کنند و امروز این نقش مهم بیداری و روشنگری را مقام معظم رهبری به عهده دارند.

رمضانی، آگاهی را سبب به قدرت رسیدن خواند و بیان کرد: اصلی‌ترین قدرت نظام، قدرت علمی و دفاعی است و امری که مانع از جنگ استعمارگران با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده، این دو قدرت کیفی است.

وی به دسیسه‌های جدید دشمن در جداسازی مردم از نظام اشاره کرد و گفت: مردم‌سالاری دینی یکی از ارکان نظام اسلامی است و امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، خاطرنشان کرد: نامه امیرالمؤمنین علی (ع) به مالک اشتر باید سرلوحه کار مسؤولان باشد اما گاهی دیده می‌شود برخی مصالح شخصی را بر مصالح نظام ترجیح می‌دهند و این امر خیانت به نظام است.

رمضانی به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران بین‌المللی مبنی بر حلقه به‌گوشی ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در این عصر امام (ره) به ما آموخت انقلاب اسلامی قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دارد و اکنون در ردیف قدرت‌های بزرگ در حهان هستیم.

وی ادامه داد: عده‌ای در ابتدا سوار بر قطار انقلاب اسلامی ایران بودند اما در ادامه از این قطار پیاده شدند، قطاری که با سرعت در حال پیشرفت است و در مسیر خود گاهی با موانعی مواجه می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه یکی از موانع قطار انقلاب فتنه سال ۸۸ بود، اظهار کرد: برخی در حالی که مواضع افراد را نشنیده، ندیده و بررسی نکردند به اشتباه طور دیگری تلقی می‌کنند اما این موضع از ابتدا گرفته شده است.

رمضانی اضافه کرد: در زمان خود باید در مسیر انقلاب اسلامی کفن بپوشیم، در میدان رزم بجنگیم و در خط مقدم جبهه حضور پیدا کنیم.

وی با تأکید براینکه نباید به افراد اجازه ضربه زدن به نظام را بدهیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک امانت محسوب می‌شود و خون‌هایی که در این راه ریخته شده به‌راحتی به‌دست نیامده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند عدد فیش‌های نجومی زیاد بالا نیست در صورتی که پس از گذشته ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، کم بودن این تخلفات بسیار است.

*بیکاری و مشکلات فرهنگی در گیلان کم نیست

رمضانی با اشاره به اینکه دغدغه مسؤولان باید برطرف کردن مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: بیکاری و مشکلات فرهنگی در گیلان کم نیست بنابراین مسؤولان باید به فکر برطرف کردن این موانع در استان باشند.

وی، تغییر مدیریت‌های میانی در برخی دستگاه‌ها و اداره‌ها را خطری برای آن سازمان‌ها دانست و متذکر شد: جابه‌جایی نیروهای ارزشی در اداره‌ها از آسیب‌های گیلان است و گاهی مشاهده می‌شود کسی جرأت حرف زدن در برابر این تغییرات را ندارد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه گیلان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ گیلان از استان‌های ممتاز کشور به لحاظ منابع و نیروی انسانی است اما در حوزه تحولات این استان در مقایسه با استان‌های دیگر که پس از سال‌های بسیار از شکل‌گیری گیلان تشکیل شدند، رشد خوبی نداشته است.

رمضانی، تنها راهکار نجات کشور در عرصه اقتصادی را اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: داشتن روحیه جهادی و تکیه بر داشته‌های داخلی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

Share