وزیر نفت در نشست ستاد مقاومتی در گیلان مطرح کرد

تولید ناخالص داخلی در گیلان پایین است| ایجاد بیش از ۱۰هزار شغل با احداث پتروشیمی در گیلان

زنگنه خاطرنشان کرد: با احداث صنعت پتروشیمی در گیلان بیش از ۱۰هزار شغل ایجاد میشود و همچنین صنایع کوچک نیر فعال خواهد شد و قول خواهم داد گیلان رو به توسعه خواهد رفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نفت در نشست ستاد مقاومتی در گیلان با بیان اینکه در جلسات که حضور دارم بیشتر میخواهم شنونده باشم تا مشکلات و موارد را بیشتر اشنا شوم، یادآور شد: در چند سالی که خارج از صحنه بودم و نمی‌کردم پیگیر این موضوع شدم که چرا ایران تا کنون توسعه پیدا نکرده است. آنچه که گفته شده علت عدم توسعه وسعت ایران و پراکندگی و کم آبی است که به این موارد بنده هجوم مکرر صحرانشینان به شهرها را نیز اضافه میکنم.

بیژن نامدار زنگنه اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی در استان گیلان بسیار از متوسط جامعه کم تر است و باید به بخش کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی در این استان توجه بیشتری شود.

وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در دولت یازدهم گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد توسعه است که پنج محور شامل درون گرایی، برون گرایی، عدالت محوری، دانش محوری و مردمی است.

زنگنه افزود: سیاست دولت تدبیر و امید در مورد طرحهای نیمه تمام اتمام آن ها یا تغییر کاربری آنها است و باید تکلیف طرحها مشخص شود.

وزیر نفت در مورد سایت نفتی سردار جنگل رودسر گفت: آمادگی این را داریم که تامین خوراک برای ایجاد پتروشیمی در استان را فراهم کنیم و باید سرمایه گذار در این زمینه جذب کنید و نیاز نیست که صد درصد سرمایه بیاورد و اگر ۲۵ درصد سرمایه بیاورد مابقی را دولت تامین خواهد کرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: با احداث صنعت پتروشیمی در گیلان بیش از ۱۰هزار شغل ایجاد میشود و همچنین صنایع کوچک نیر فعال خواهد شد و قول خواهم داد گیلان رو به توسعه خواهد رفت.

وی افزود: حفاری در دریای خزر ریسک بالایی دارد و نمی‎توانیم در مورد آنچه که دانش آن را نداریم دست به کار شویم. باید شرکت های خارجی ورود کنند. ما با دانشی که داریم فقط می‎توانیم حفاری چاه کنیم اما تکمیل و استخراج در دریای خزر را نمی‎توانیم.

وزیر نفت گفت: اولین تولید بنزین از پالایشگاه خلیج فارس تا قبل از سال جدید انجام خواهد شد.

زنگنه در مورد اثرات برجام گفت: صادرات نفت پس از برجام بیش از ۲ برابر شده است و همچنین تولید گاز پارس جنوبی در این چهار سال ۱۱ فاز اضافه شده است در حالی که از سال ۷۶ تا ۸۸ فقط ۱۰ فاز احداث شده بود.

Share