دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی

تنور انتخابات در کشور گرم نشده است | عدم حضور مردم سهم آرای روحانی را کم می‌کند

دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی گفت: روحانی از این نظر که نتوانسته فضای انتخاباتی به کشور ببخشد، ضعیف عمل کرده و این وضعیت نگران‌کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمان قلی‌زاده دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی، درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب متبوعش، گفت: ما ۷ گروه بودیم که از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان جدا شدیم، اما مشکل ما تا حدی رفع شده و آئین‌نامه استان‌های شورای سیاست‌گذاری مطابق خواست ما تدوین شد.

وی افزود: در انتخابات مجلس، «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» حذف شد، اما در آئین‌نامه فعلی استان‌ها احزاب هم در تصمیم‌گیری حضور دارند.

قلی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح‌طلبان چند لیست برای شوراها ارائه دهند؟ گفت: برخی احزاب بیرون از شورای سیاست‌گذاری فعالیت می‌کنند. ما ۶۰ گروه و تشکل اصلاح‌طلب داریم. شورای سیاست‌گذاری لیست خود را ارائه می‌دهد و با اعتدالی‌ها نیز ائتلاف می‌کند و بقیه احزاب اصلاح‌طلب نیز ممکن است لیست‌های جدا ارائه دهند.

دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی درباره پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان مبنی برمعرفی یک گزینه دیگر در کنار روحانی برای انتخابات ۹۶، گفت: احتمال این کار ضعیف است، چون در اردوگاه اصلاح‌طلبان و معتدلین شخص دیگری نداریم که بخواهیم از سر اجبار یا مصلحت در کنار روحانی معرفی کنیم. این طرح بیشتر بده بستان سیاسی است و غیر روحانی کسی در این جناح وجود ندارد، اما ممکن است اتفاقاتی در آینده بیفتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از نشست اخیر اعضای فراکسیون امید در گرامی‌داشت سالروز انتخابات مجلس دهم، گفت: فضای این جلسه بسیار بی‌روح و خسته‌کننده برگزار شد. بهتر بود نمایندگان مجلس در این نشست صحبت می‌کردند، نه نمایندگان دولت و مراسم کاملاً سرد و دولتی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همواره در انتخابات‌های گذشته از اول مهرماه فضای انتخابات داغ می‌شد، اما هنوز تنور انتخابات در کشور گرم نشده و روحانی از این نظر که نتوانسته فضای انتخاباتی به کشور ببخشد، ضعیف عمل کرده است. این وضعیت نگران‌کننده است و عدم حضور مردم سهم آراء روحانی را کم می‌کند و برای وی خطرناک است.

قلی‌زاده درباره حضور حزب اعتدال و توسعه در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: «اعتدال و توسعه» به‌ هیچ‌وجه در شورای سیاست‌گذاری عضویت رسمی ندارد و تنها با ما ائتلاف کرده است. مشکل روحانی همین است که اعتدال و توسعه را برابر همه احزاب می‌داند.

Share