دولت پاسخ دهد: سفر کرج 1.5 میلیارد تومان خرج دارد؟!

تنها ۴۵۰ هزار تومان صرف خرید خمیردندان و مسواک سفر یک روزه روحانی به کرج!

اگر قضیه خمیر دندان ها و مسواک ها صحیح باشد واقعاً دولت چه جوابی برای این هزینه های احمقانه دارند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر کرج مدعی شده است که سفر یک روزه رئیس جمهور به این شهر، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
روح‌الله کیان گفته است: شهردار کرج ۴ نفر از کارپردازها را برای انجام خریدهای سفر رئیس جمهور در اختیار استانداری و نمایندگان دولت قرار داد و به عنوان مثال فقط مبلغی حدود ۴۵۰ هزار تومان صرف خرید خمیردندان و مسواک برای این سفر یک‌روزه شد.

در باره این خبر ، دو حالت بیشتر متصور نیست: یا این خبر دروغ و امتداد عملیات روانی مخالفان دولت است که در این صورت انتظار می رود سخنگوی دولت آن را تکذیب و با شایعه سازان برخورد قانونی نماید.

یا آنچه عضو شورای شهر کرج گفته، صحت دارد که اولاً باید از او به خاطر این افشاگری تشکر کرد و ثانیاً ، لبه تند انتقاد را به سمت دولت برد که برای یک سفر یک روزه ، آن هم از تهران به کرج -که مسیری حدوداً ۵۰ کیلومتری است- این همه از بودجه بیت المال هزینه کرده است؛ سفر قندهار که نبوده است!
مگر در این سفر چه جریانی روی داده که یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است؟ اگر قضیه خمیر دندان ها و مسواک ها صحیح باشد واقعاً چه جوابی برای این هزینه های احمقانه دارند؟ اگر کل اعضای هیات دولت و همراهانشان هم می خواستند در آن سفر دندان هایشان را مسواک بزنند، قیمتش به فی بازار، باز هم این قدر نمی شد!

شاید هم دولتی ها بگویند که در جریان این خرج ها نیستند و سوء استفاده شده که در چنین فرضی، باید هر چه سریع تر واکنش نشان دهند و به مردم گزارش دهند که با سوء استفاده یا سوء تدبیر اتفاق افتاده، برخورد کرده اند. حتی اگر لازم باشد، باید استانداری که این همه پول را به هدر داده است، برکنار شود. همچنین باید بررسی عمیق تری داشته باشند که چرا چنین اتفاقاتی در سیستم دولتی می افتد؟!

به هر حال، آنچه ادعا شده، به حدی مهم است که دولت نباید در قبال اش، سکوت کند و با بی خیالی از کنارش بگذرد. دولت برای احترام به افکار عمومی راهی جز واکنش عاقلانه و مردم پسند دراین باره ندارد: یا تکذیب و برخورد با دروغ سازان یا قبول، عذرخواهی و برخورد با عوامل این بریز و بپاش.
دولت یکی از این دو برخورد را نکند، باید منتظر برخورد مردم در انتخابات اردیبشهت ۹۶ باشد، بی هیچ تعارفی!

Share