توسط دانش آموزان قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان صورت گرفت:

تقدیم نامه سرگشاده دانش آموزان عضو انجمن اسلامی گیلان به دانش آموزان خوزستان

عضو قرارگاه ملی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان همزمان با نشست سراسری اعضای قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، نامه سرگشاده ی دانش آموزان عضو انجمن اسلامی این استان را تقدیم نماینده قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همکلاسی سلام؛ سلام به مردان و زنان خوزستان، آن گوشه از وطن پرآوازه ام ایران که نام آن پرافتخار و شورانگیز است. همکلاسی برایمان واژه ی آشنایی است، از همان روزهایی که آن خطه از ایران عزیز، میزبان نوجوانان عاشقی بود که در مکتب امام شهیدشان درس ایثار آموختند و آسمانی شدند.

نام خوزستـان و مردمش برای ما و پدرانمان و همه ی مردم سرزمینم غیرت، ایثار، شجاعت و صبر را تداعی میکند. انسان هایی که ۸ سال در نهایت سختی و مصیبت مردانه ایستادند تا ایران و اسلام قامت افراشته بماند. و جز این نیست که خانواده ای در خوزستـانِ دلیر باشد که نسبتی با شهادت، جانبازی و اسارت نداشته باشد. و اما امروز… امـروز آن خطه ای که نفسی تازه به دوران اعتلای ایران داد، نفس گیر است… مردمی که آسایش را به ایران و ایرانی هدیه دادند، آسایش ندارند… سرزمینی که دل میلیونها انسان برای فاو و خرمشهر و آبادانش می تپید، دلگیر است… خاکی که قلب ایران بود، دارد از درد به شماره می افتد… هوای پر از عطر شهادت بوی خاک می دهد… و ما … در سواحل زیبای خزر کـه نعمت خدادادی، آسایشی همواره را برایمان به ارمغان دارد به یادت هستیم، به فکر سرفه هـای پیرزنان و پیر مردانت، به فکر تک تک نفس هـای از پشت ماسک، به فکر کودکان از ترس گرد و غبار در خانه مانده ات، بـه فکر صندلی هـای خاک گرفته مدرسـه ات، به فکر روزهای مدرسه نرفتنت و… حقّ تان این نیست.

باید برایتان کاری شود. نمی دانم چه؛ اما می دانم از جلسات پایتخت برایتان آبی گرم نمی شود. خدا کند ذره ای از شوق میلیون هـا رزمنده آن دوران در وجودشان بجوشد، به خود بیایند و همّتی کنند و کاهلی و بی عملی سال های اخیر را چاره ای بیندیشند، و از درد ولی و ولی باوران اندکی بکاهند.

میزبانی از شما در روزهای نفس گیر سال، وظیفه ای است که اگر محقق شود با افتخار به دوش میکشیم. برایتان زندگی آرزو می کنیم…

دوست دارتان همکلاسی های گیلانی

Share