در جلسه امروز صورت گرفت

تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت در صحن شورا

اعضای شورا پس از بررسی کدهای بودجه و میزان تحقق بودجه سال ۹۵ مبلغ نهصد میلیارد تومان برای سال ۹۶ شهرداری رشت مصوب کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز با دستور کار بررسی کلیات بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شورا برگزارشد.
محمد علی رفیعی نوده در این جلسه با بیان اینکه برخی از افراد در پروژه ها به منظور دلال بازی ورود می‎کنند، گفت : باید راهکار لازم جهت جلوگیری از اینگونه رفتارها اندیشیده شود.

رفیعی در ادامه اظهارات خود با قدردانی از عملکرد ستاد بحران و شهرداری رشت در بارش برف بر لزوم قابلیت تحقق یافتن بودجه سال ۹۶ تاکید کرد.

عباس صابر نیز در خصوص بودجه ۹۶ اظهار کرد: با موضوع گنجاندن وام در بودجه موافقم و درج آن را یک پتانسیل بالقوه میدانم. اما شهردار رشت باید در خصوص اخذ وام تضامین اجرایی را به شورا بدهد تا در صورتیکه مدیریت بانک شهر این موضوع را بعدا پذیرا نشد بدانیم تلکیف بودجه چه خواهد شد.

با افزایش رقم بودجه موافق نیستم

سید امیرحسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با قدردانی از عملکرد شهرداری رشت در جریان برف باتوجه به کمبود امکانات لجستیکی اظهار کرد: نیروهای شهرداری رشت به خوبی عمل کردند و امیدوارم از آنان در این خصوص تقدیر شود.

علوی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع بودجه سال ۹۶ افزود: افزایش ردیفهای عمده در آمدی بودجه بسیار حائز اهمیت است وگرنه افزایش عدد بودجه موضوعی نیست که بخواهیم در باره آن با چالشهای مهمی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه باید به همه جوانب بودجه سال ۹۶ شد توجه شود افزود: باتوجه به تجربیات دوسال گذشته با افزایش رقم بودجه موافق نیستم چون تحقق آن خارج از توان شهرداری رشت است.

علوی با بیان اینکه ترافیک‌ رشت به حد انفجار رسیده است گفت:بازگشایی معابر در بودجه سال ۹۵ گنجانده شده بود اما متاسفانه تحقق نیافت.

مجید رجبی ویسرودی نیز اظهار کرد:شهرداری باید در ابتدا در آمدهایش را ببیند و سپس وارد هزینه ها شود. در خصوص گنجاندن وام در بودجه سال ۹۶ بنده اعتقاد دارم وام باید در کاری هزینه شود که سودآوری داشته باشد.

وی بر لزوم کاهش هزینه های اضافی تاکید کرد و گفت: هزینه هایی از جمله برگزاری جشنها کاهش پیدا کند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

تضامین لازم برای وام باید وجود داشته باشد

کارگرنیا نیز با بیان اینکه در تمامی کدهای بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری رشت شاهد افزایش چند صددرصدی بوده ایم، گفت: این افزایشها در شرایطی صورت گرفته است که در سال گذشته ضمن اینکه افزایشی نداشته حتی کاهش نیز داشته است.

این عضو شورا نیز گنجاندن موضوع وام در بودجه سال آینده را اقدامی صحیح دانست و گفت: این موضوع می تواند به نتایج مثبتی در روند اجرای پروژه های عمرانی شهر رشت منجر شود ولی باید تضامین اجرایی مشخصی در خصوص اخذ وام وجود داشته باشد.

در ادامه بررسی بودجه حجت جذب خواستار خروج موضوع وام از بودجه شهرداری رشت شد و گفت:پیشنهاد دارم بحث وام از بودجه خارج و درقالب لایحه وارد صحن شود.

بودجه ۹۴۰ میلیارد تومانی واقعی است

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه شهرداری نتوانسته خود را اثبات کند، یادآور شد: ۹۴۰ میلیارد تومان برای شرایط فعلی رشت بودجه واقعی است. برخی از کدهای بودجه را نباید کاهش بدهیم.

حاجی پور با اعلام اینکه حذف و کاهش برخی از کدهای بودجه را ترویج کم کاری کارکنان شهرداری دانست و گفت: اگر شهرداری رشت ضعیف عمل کند باید به وی تذکر دهیم اما شهردار رشت پیشانی اعضای شورا و فرزند ماست و باید با وی رفتار شایسته ای داشته باشیم.

اعضای شورا در زمان طرح پروژه و بودجه همکاری کنند

رضا رسولی دیگر عضو شورا در ادامه جلسه با بیان اینکه ما خیلی زیاد روی تجربیات سالهای گذشته این شهر تاکید می کنیم، متذکر شد: در حالیکه یا نمیدانیم چه کرده ایم و یا اگر می‎دانستیم باید مباحث عرضه و تقاضا تغییر میکرد. امروز شهر رشت با همه تنگناها و مشکلاتی که وجود دارد در شرایط سال ۹۱ نیست و شرایط خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ سه آیتم مهم وجود دارد اظهار کرد: تحقق بودجه دویست میلیارد تومان ملک جدید برای شهرداری رشت، استفاده از پتانسیل بانک شهر و گرفتن وام در بودجه این سه آیتم است.

رسولی با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر خود را «سوپرمن» می‌دانند، گفت: متاسفانه برخی از همکاران شورایی در زمان مصوب کردن پروژه ها و اعتبارات همکاری لازم را ندارند و بعد با سخنان ضد و نقیض خود را مبرا می‌کنند.

عضو شورا با اشاره به ماه های پایانی فعالیت شورای چهارم گفت: کمتر از سه ماه به عمر شورای چهارم باقی مانده است و امیدوارم دوستان ضمن حفظ حرمت یکدیگر سعی کنند شورا در آرامش به فعالیت خود بپردازد.

سید رضا موسوی روزان ضمن دفاع از بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری رشت آن را منجر به توسعه و تحولات بیشتر در شهر رشت دانست و گفت: انتظار میرود تحقق بودجه سال ۹۵ تاپایان سال جاری به ۶۰ درصد افزایش یابد.

هزینه در قالب سرمایه گذاری

شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری قصد دارد هزینه ها در قالب سرمایه گذاری انجام دهد گفت:همگان میدانیم که نمی‌توانیم حقوق و دستمزد پرسنل را بصورت تهاتری پرداخت کنیم.

سید محمدعلی ثابت قدم در دفاع از بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری رشت گفت: بودجه کل پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری رشت یکهزار وصدوچهل وپنج میلیارد و سیصد میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی افزود:در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ برای بخش جاری ۲۸ درصد و برای بخش عمرانی ۷۲ درصد در نظر گرفته شده است و هراندازه رقم بودجه را بالا بگیریم همان اندازه می‎توانیم فعالیتها و خدمات را نیز افزایش دهیم.

وی خواستار تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر رشت شد.

تصویب کلیات بودجه

گفتنی است در پایان کلیات بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری رشت به مبلغ نهصد میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید.

Share