استاندار گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بهاره رشت:

تشکیل کمپین خرید کالای ایرانی قابل تقدیر است|عرضه کالا زیرقیمت بازار در نمایشگاه بهاره

استاندار شامگاه پنج شنبه در حاشیه ی افتتاح نمایشگاه بهاره رشت گفت: تشکیل کمپین خرید کالای ایرانی قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در حاشیه‌ی افتتاح نمایشگاه بهاره در آستانه‌ی عید نوروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور مردم در نمایشگاه‌ها خرید را برای آنان تسهیل می‌کند افزود: مجموعه‌ای از نیازها در این نمایشگاه که شامل ۳۴۰ غرفه است با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه اصناف به مردم عرضه می‌شود.

وی به تنوع محصولات مورد تقاضای مردم در این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: عمده‌ی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه تولید داخلی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با مثبت ارزیابی کردن تشکیل چنین نمایشگاه‌هایی گفت: محصولات در این نمایشگاه طبق بازدیدی که داشتم به صورت میانگین ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار به مردم عرضه می‌شود.

وی به استقبال خوب غرفه داران از برگزاری این نمایشگاه اشاره و اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده‌ی مردم، این نمایشگاه برای بهره مندی عموم تا ۲۷ اسفند دایر است.

استاندار گیلان گفت: این نمایشگاه فرصتی را برای مردم ایجاد می‌کند تا بتوانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت مطلوب‌تر تهیه نمایند.

وی همچنین در توصیه‌ای خطاب به اصناف مختلف گفت: در حد توان رعایت حال مصرف کنندگان را در بخش‌های مختلف داشته باشند.

نجفی درخصوص تشکیل کمپین خرید کالاهای ایرانی نیز گفت: اهتمام مردم در خرید کالاهای ایرانی بسیار پسندیده و قابل تقدیر است که این اندیشه در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل با تمهیدات دولت در این راستا شکل گرفته است.

استاندار گیلان افزود: در آستانه سال نو فرصتی پیش آمده تا مردم با خرید کالاهای ایرانی به رونق تولیدات داخلی کمک کنند.

وی به برگزاری جلسات مختلف در حمایت از تولیدات صنعتی، خدماتی، کشاورزی و تجاری داخلی اشاره کرد و افزود: اگر مواردی نیاز به دانش فنی که امکانات تولید در داخل میسر نباشد با نگاه به گسترش تولیدات داخلی از دانش فنی کشورهای دیگر بهره مند می‌شویم.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد فرهنگ مردم در تشخیص ارزش خرید کالاهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش کیفیت محصولات داخلی مردم در زمان خرید کالاها هرچه بیشتر به سمت تولیدات ملی گرایش داشته باشند که رونق کسب و کار و اشتغال داخل را به همراه دارد.

نمایشگاه بهاره از امروز تا ۲۷ اسفند در ۳۴۰ غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی بین المللی گیلان واقع در جاده رشت به تهران پذیرای بازدید کنندگان است.

Share