در جلسه ستاد اقامه نماز تالش عنوان شد

تبلیغ پر هزینه مسیحیت در گیلان و نبود پول برای اقامه نماز در مدارس کشور

رییس ستاد اقامه نماز گیلان اضافه کرد: تامین هزینه ایاب و ذهاب برای امام جماعت بقدری مشکل شده است که حتی هزینه کرایه اسب هم نمی شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اجلاس نماز شهرستان تالش، با موضوع نقش نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی، صبح امروز برگزار شد. در این نشست یک روزه ابعاد نماز و چالشهای پیش رو در این حوزه بررسی شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در ابتدای این جلسه با بیان منزلت فاطمه (س) گفت: ریشه مسجد به عنوان محل تجمع مسلمانان از سجده و یک رکن نماز گرفته شده است و قرآن جایگاه ویژه ای برای نماز دارد.

فرماندار تالش همچنین گفت: نماز دارای ارزش عبادی و اجتماعی است و نباید به نقش دولت در این زمینه اکتفا کرد.

وی ادامه کار برای نماز در قالب تشکیلات معنوی و مردمی را یک ضرورت خواند و افزود: ارتباط با نسل جوان می بایستی توسط گروه های داوطلب و متخصص از قبیل دارالقران، کانون فرهنگی انجام گیرد و تفکر نماز در این نسل القا شود.

مهدوی در ادامه نقش شوراهای فرهنگ عمومی و محلی را یادآور شد که می توانند به خصوص در روستاها نقش مهمی داشته باشند که در تلاش هستیم چنین تشکیلاتی را در روستاها را ایجاد کنیم.

فرماندار تالش با بیان سیاست دولت در افزایش مشارکت مردمی در کشور گفت: ستاد اقامه نماز یک تشکیلات مردمی و در عین حال یک حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم است که تقویت آن ضرورت دارد.

 مهدوی با اشاره به ضرورت ترغیب دانش آموزان مدارس به اقامه نماز تصریح کرد: فعالیتهای این ستاد در سایر زمینه ها زمانی به نتیجه می رسد که سایر بخش ها نیز به این ستاد کمک کنند.

فرماندار تالش خواستار هدفمند کردن اقدامات برای جاری کردن فرهنگ ناب محمدی از طریق نماز برای مقابله با القائات دشمن شد.

تبلیغ پر هزینه مسیحیت در گیلان و نبود پول برای اقامه نماز در مدارس کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی، مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان در این اجلاس اظهار کرد: هم اکنون در ایام فاطمیه قرار داریم و عظمت ایشان در بین مذاهب اسلامی بر همه آشکار است و حتی وهابیت که از اسلام نیست نیز به حقانیت این بانو معترف است و در زمانی که اماکن مربوط به شیعیان در عربستان تخریب شد مکانهای متعلق به فاطمه (س) تخریب نگردید.

مشاور استاندار گیلان همچنین داعش را غیر مسلمان خواند و گفت: این ساختار مسلمان نیست و از ادیان و مذاهب دیگر در این تشکیلات حضور دارند که برخی از آنها جزو اراذل و اوباش و افراد بد سابقه در کشورهای اروپایی هستند.

رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان به احادیث مربوط به زهرا (س) در کتابهای اهل تسنن اشاره کرد و گفت: برادران اهل تسنن در گیلان به تشییع نزدیک هستند.

وی مقام دختر پیامبر(ص) را وابسته به نماز بیان کرد و گفت: روایات متعددی در خصوص نماز فاطمه (س) بیان شده است.

مشاور استاندار گیلان هدایت انسان را وابسته به نماز توصیف کرد و گفت: اقامه نماز، ایمان به غیب و پرداخت زکات موجب رستگاری از دیدگاه کتاب خداست.

 حجازی هدایت ناشی از نماز را به معنای بازداشتن از بسیاری کارهای ناشایست عنوان کرد و رعایت حق الناس را از تکالیف نمازگزاران بیان کرد.

این خطیب مذهبی در ادامه سخنانش متذکر شد: ما آنگونه که نیاز بوده است در مسیر نماز حرکت نکرده ایم و مخارج زیادی را برای امور دیگر صرف کرده ایم.

وی از تبلیغ مسحیت در گیلان خبر داد که هزینه های زیادی برای آن صورت می گیرد در حالی که در آموزش و پرورش کشور پول کافی برای راه اندازی نماز جماعت وجود ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز گیلان اضافه کرد: تامین هزینه ایاب و ذهاب برای امام جماعت بقدری مشکل شده است که حتی هزینه کرایه اسب هم نمی شود.

مشاور استاندار گیلان راه اندازی نماز جماعت بیش از ۱۰ نفر ادارات را حاصل توافق میان ستاد اقامه نماز کشور با وزارتخانه ها و سازمانها بیان کرد و متذکر شد: هر اداره باید یک نمازخانه داشته باشد تا ارباب رجوع نیز بتوانند به انجام فریضه بپردازند.

حجازی به لزوم برپایی جشن تکلیف دانش آموزی، نشستهای تخصصی برای کارمندان ادارات و اعضای خانواده آنها ،اجرای مسابقات و سایر تمهیدات اشاره کرد.

مسوول ستاد اقامه نمازهمچنین اضافه کرد: کسی را با زور نمی توان از نماز بازداشت و یا مجبور به خواندن نماز کرد ولی از ظرفیتهای موجود برای ترویج این فریضه می توان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: جلسات کارکنان اداری و روسای اداری به همراه خانواده های آنان می تواند در ایام جشنهایی همچون روز زن با دادن هدیه شخصی این کارکنان به بانوان همراه باشد که ضمن داشتن یک خاطره خوش، یک مشوق خوب برای نماز است.

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام حجازی در پایان با اشاره به در پیش بودن زمان ورود مسافران نوروزی گفت: بسیاری از این افراد نماز خوان هستند و لازم است تا نمازخانه بین راهی برای استقبال از آنان آماده و خیمه هایی در مسیر برپا شود.

قربانعلی شادکام رییس ستاد اقامه نماز تالش و حجت الاسلام حسن ملائکی رییس تبلیغات اسلامی این شهرستان، گزارشی از فعالیتهای ستاد و مبلغان نماز در این شهرستان ارایه کردند.

شایان ذکر است: ۲۷ اداره تالش دارای نماز جماعت بیش از ۱۰ نفر هستند و ۸۰ نفر از روحانیون نیز به مدارس پسرانه و دخترانه این شهرستان برای اقامه نماز اعزام می شوند.

در پایان از اداراتی که اقدام به برپایی نماز جماعت در محیط کار خود کرده بودن قدردانی شد.

 

Share