رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز اعلام کرد:

تبلیغ شیعه هراسی نتیجه نفهمیدن فلسفه توسل در شیعه است

رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز اعلام کرد: شیعه هراسی که توسط وهابیت و استکبار جهانی تبلیغ می‌شود، به خاطر نفهمیدن فلسفه توسل در شیعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام دکتر قاسم کاکایی، رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز در کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف که در رشت برگزار شد، گفت: هدف از بعثت انبیا و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برپا داشتن ذکر و یاد خداوند در عالم است.

 وی زیارت را عصاره فلسفه خلقت و نبوت دانست و گفت: زیارت واسطه قرار دادن اولیای الهی به عنوان آبرومندان در درگاه خداوند برای تقرب و رشد پیدا کردن است.

  کاکایی افزود: امام زادگان، این گل‌هایی که در جای جای سرزمین ما روییده‌اند، فضای ایران را عطرآلود کرده‌اند.

 وی با اشاره به روحیه معنویت گرای ایرانیان در طول تاریخ، گفت: مزار امام زادگان مکرم از دیرباز محل تعلیم و تزکیه بوده است.

 رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز، محیط معنوی مزار امام زادگان را در تقویت روحیه دین محوری مردم ایران موثر خواند و گفت: زیاراتی که محیط‌های مذهبی مانند مزار امام زادگان قرائت می‌شود، خود درس اخلاق و تعلیم است.

  وی با بیان اینکه هر یک از امام زادگان جلیل القدر در عصر خود سرآمد مردم بوده‌اند، اظهار کرد: اسما الله در اهل بیت و امام زادگان جاری هستند.

 کاکایی اضافه کرد: هدف این ستارگان زمینی، رنگ و نور و عطر الهی گرفتن مردم است.

 وی با اشاره به تبلیغات وهابیت علیه شیعه، اعلام کرد: شیعه هراسی که توسط وهابیت و استکبار جهانی تبلیغ می‌شود، به خاطر نفهمیدن فلسفه توسل در شیعه است.

 رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز تاکید داشت: زیارت امام زادگان خداوند را به یاد ما می‌اندازد، چون این بزرگواران نماینده خداوند هستند و صفات الهی در آنها متجلی است.

  وی تهمت مردم پرستی زدن به شیعه را خلاق عقل و منطق دانست و گفت: مرده پنداشتن امام زادگان از روی جهل است.

 کاکایی خاطرنشان ساخت: کسی که مجرد از تن شده حضورش در عالم قوی تر و اثر بخش تر است.

 وی اذعان داشت: حضور شیعیان بر سر مزار امام زادگان در واقع برای عبادت کردن خداوند سبحان در کنار کسی است که رنگ الهی دارد.

 رئیس دانشکده معارف دانشگاه شیراز یادآور شد: حتی اشکی که در جوار امام زادگان و در هنگام توسل ریخته می‌شود، یک بهانه برای نزدیک شدن به خداوند و فاصله گرفتن از گناهان است.

 وی درباره اثرات بحث تربیتی امام زادگان، اظهار کرد: بهترین شیوه تربیت، دادن الگوی مناسب است و این امام زادگان بهترین الگو در حوزه شناخت و محبت کردن است.

 حجت الاسلام کاکایی تصریح کرد: ایمان و امان حاصل این شناخت و محبت است.

Share