تاکسی قایق در انزلی؛ همتی برای کسب درآمد از تالاب

حجت همتی جوان ۳۰ ساله اهل انزلی با استفاده از یک قایق پارویی، علاوه بر کوتاه کردن مسیر شهروندان برای رسیدن به مقصد از راه تالاب، عزم خود را برای کسب درآمد از تالاب و همتش را بر توان خویش برای غلبه بر مشکلات استوار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، در گذر از پل قدیم انزلی، رهگذران همواره قایقی همرنگ تاکسی را می‌بینند که با انتقال افراد از مسیر تالاب به آن سوی پل و تنها با دریافت ۳۰۰ تومان کرایه، علاوه بر جابجایی مسافران و شهروندان، جلوه‌ای دیگر از خدمت رسانی را تنها با زور بازو و پارو زدن در تالاب به نمایش گذاشته است.
این جوان اهل انزلی علاوه بر همه این موارد، گردشگری در تالاب حتی به اندازه چند دقیقه را نیز به مردم ارزانی داشته و از این کار خود لذت می‌برد به نوعی که همواره خدا را شاکر است.
همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار رضایت از شغلی که در پیش گرفته، می‌گوید: مدت چهار سال است که به این کار مشغولم و درآمدم بد نیست.
وی اضافه می‌کند: بیشترین مواقع کسب درآمدم در این مسیر به دلیل برپایی شنبه بازار در آن سوی رودخانه، در روزهای شنبه است.
همتی ادامه می‌دهد: شرایط مختلف جوی هیچ تاثیری در کارم ندارد و در برف و باران و سرما و گرما از هشت صبح تا غروب آفتاب با قایقم آماده خدمت رسانی به شهروندان هستم.
وقتی از او درباره میزان درآمد و رضایتش از کار پرسیده می‌شود، می‌گوید: از هر نفر ۳۰۰ تومان پول دریافت می‌کنم ولی برخی شهروندان محبت دارند و ۵۰۰ تومان به من پرداخت می‌کنند اما در هر صورت خدا را شکر، راضی‌ام.
وی یادآور می‌شود: در ایام سفر نیز مسافران و گردشگران و حتی خود شهروندان تقاضا می‌کنند که با همین قایق پارویی تا مقابل لنج های صیادی گشت و گذاری کوتاه داشته باشند و اگر برخی از محدودیت‌ها برطرف شود، تا حدودی در افزایش درآمدم تأثیر دارد که امیدوارم با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، این مشکل نیز مرتفع شود.
با همه این اوصاف، باید گفت در دورانی که بسیاری، اشتغال و کسب درآمد را تنها وظیفه دولت و مسئولان می‌دانند؛ در گوشه‌ای از یک شهر ساحلی، فردی با همتی بلند و با این تفکر، خیر و برکت زندگی خویش را با پارو از تالاب انزلی بیرون می‌کشد و با وجود همه سختی‌ها و درآمد ناچیزش، همواره خدا را شاکر است.
تاکسی قایق در انزلی، مسافران و شهروندان را در شمال و جنوب شنبه بازار روگا جابجا می‌کند.
شهر ساحلی انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان با داشتن تالاب، ساحل زیبای خزر و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار، از شهرهای مهم و گردشگر پذیر استان در ایام سفر نوروزی و تابستانی است.

Share