یوسف زاده چابک خبرداد

بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال متعلق به رشت و لنگرود است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال در استان ۱۵۳ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک گفت: این آمار از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (سه شنبه) تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) را شامل می شود.
وی اظهار داشت: از این تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در مناطق مختلف استان ، ۱۲ نفر از سوی اوژانس ۱۱۵ گیلان به صورت سرپایی درمان شدند، سه نفر نیز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
به گفته یوسف زاده، بقیه مصدومان نیز توسط خودشان و یا خانواده ها برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های استان مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه از مجموع مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان ۱۱۴ نفر مرد و بقیه زن هستند، تصریح کرد: رشت و لنگرود بیشترین مصدومان را داشته اند.
یوسف زاده بیشترین علت آسیب را استفاده از ترقه های غیرمجاز و مواد کپسولی آتش زا عنوان و خاطرنشان کرد: سوختگی نواحی مختلف بدن شامل دست و چشم بیشترین آسیب را شامل می شود.
۶۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در گیلان و تمامی نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان برای امدادرسانی حادثه های چهارشنبه آخر سال به صورت ویژه آماده باش بودند.
اورژانس ۱۱۵ گیلان دارای بیش از ۴۰۰ نیرو، ۹۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
جمعیت هلال احمر استان نیز با ۱۶ تیم واکنش سریع و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت با ۳۰۰ آتش نشان برای امدادرسانی احتمالی آماده باش بودند.
حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته در گیلان، ۱۰۶ مصدوم و یک فوتی ( پسر ۱۶ ساله در رشت) بر جا گذاشت که ۲۵ نفر از مصدومان توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در بیمارستان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند. بیشترین ماده انفجاری ترقه و بیشترین نوع آسیب نیز سوختگی بوده است.

Share