امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه

به نوبخت گفتم مسئولیت شما همیشگی نیست به داد زرجوب و گوهررود برسید

امام جمعه رشت دکتر نوبخت را مایه افتخار گیلان دانست و افزود: در جلسه با ایشان گفتم که این پست برای شما همیشگی نمی ماند در این فرصت بیاید و به داد رودخانه زرجوب و گوهررود برسید.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: این شهادت مصیبت عظما برای جهان اسلام است.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی مناسب برای زنان و حضرت علی (ع) را الگویی برای مردان در زندگی زناشویی دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات جهان و کشورهای اسلامی بحث عدم زندگی زناشویی درست است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه در کشور ما از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، گفت: چرا کشور ما که جمهوری اسلامی است به این بلا دچار شده است!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نقش هالیوود، اسکارها، ماهواره ها و رفتارهای غربی در چنین اتفاقی بی تأثیر نیست، اظهار داشت: در دین ما دستوراتی ارائه شده است که باعث جلوگیری از هم گسیختگی کانون خانواده می شود.

خطیب جمعه رشت افزود: بنده این موضوع را در کتاب، قرآن آیین زندگی را در ۹۰ صفحه چاپ کرده ام و در آن در خصوص حمایت جدی اسلام از زنان صحبت کرده ام که میطلب به عنوان یک رساله چاپ بشود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام جایگاه بالایی برای زنان قائل شده است، گفت: برخی هنوز به این عقیده هستند که زن، پلوخور زندگی هستند که این غلط است.

زن، کارگر خانه نیست/ از پیامبر(ص) و اهل بیت باید یاد بگیریم

آیت الله قربانی با بیان اینکه مردان مدیریت کارهای بیرون از خانه را در اختیار دارد و زنان مدیریت خانه را در اختیار دارد، تصریح کرد: این گونه نیست که مردان مفید باشد و زنان بی فایده باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مرد باید به زن خود احترام نمایند، افزود: مرد نباید فکر بکند که زنش کارگر و پلوخور خانه اش هست.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی از مردان میگویند که وقتی به خانه می رویم کسی جرأت حرف زدن ندارد، اظهار داشت: کسی که این حرف را می زند مستبد و طاغوت است.

وی ادامه داد: وقتی مرد به خانه می رود باید همه خوشحال شوند و از مهربانی مرد خانه لذت ببرند.

آیت الله قربانی ضمن اشاره به داستان کولی دادن پیامبر (ص) به امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، اظهار داشت: باید دل کودکان و زن را با مهربانی به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ما نباید گمان کنیم که وقتی به خانه می رویم باید ابوالهول باشیم و همه از ما حساب ببرند، اظهار کرد: پیغمبر (ص) می فرماید بهترین جمله ای که در دل زن می نشیند جمله دوستت دارم، مرد هست.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه بسیاری از شکایتی که در دادگاه خانواده می شود، به علت ضرب و شتم زن توسط مرد است، گفت: مرد نباید برای زن خود عصبانی شود و با زن خود قهر نکند.

وی اظهار داشت: مرد باید خود در مقابل زن خود آراسته و تمیز نگه دارد و از غذایی که خود می خورد به زن خود بدهد.

امام جمعه رشت گفت: جهاد زن، انجام کارهای خانه، نگهداری از شوهر و تربیت فرزندان است.

وی اطاعت زن از شوهر، عدم نافرمانی، صدقه ندادن بدون اجازه شوهر، عدم گرفتن روزه مستحبی بدون اجازه شوهر، اجازه گرفتن زن از شوهر برای بیرون را از وظایف زنان در مقابل مردان دانست و افزود: دنیای امروز با عنوان حمایت از حقوق زنان اینها را به زنان می دهد و نمی داند باعث متلاشی شدن نظام خانواده می شود.
خطیب جمعه رشت زندگی امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را اسوه ای برای همه مردم دانست و افزود: حضرت زهرا(س) نیازهای مادی خود را به امام علی(ع) نمی گفت زیرا پیامبر(ص) به وی گفته بود که این کار را نکن زیرا شاید شوهرت نتواند این کار را انجام دهد و پیش تو شرمنده بشود.

وی با اشاره به داستان هایی از زندگی مشترک حضرت زهرا(س) و امام علی(س)، اظهار داشت: باید زندگی این دو بزرگوار را الگویی برای خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان احسان و نیکوکاری از وظایف افراد دارا، دانست و افزود: از پیامبر(ص) و اهل بیت باید یاد بگیریم.

نوبخت گفت ۱۶ میلیارد تومان پول دادیم اما برای رودخانه‌های رشت کاری نشد

به گزارش دیارمیرزا آیت الله قربانی همچنین ضمن اشاره به هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: نگاه کنید چه به سر منابع طبیعی آورده اند!

وی با اشاره به اینکه در گذشته مردم در رودخانه ها حمام می کردند، اظهار داشت: هم کنون اگر دستمان به رودخانه برسد باید دستمان را با آب و صابون بشوریم.

امام جمعه رشت دکتر نوبخت را مایه افتخار گیلان دانست و افزود: در جلسه با ایشان گفتم که این پست برای شما همیشگی نمی ماند در این فرصت بیاید و به داد رودخانه زرجوب و گوهررود برسید.

وی با اشاره به اینکه آقای نوبخت گله کردند و گفتند ۱۶ میلیارد دادیم اما کاری نشد، اظهار کرد: بنده گفتم باید این موضوع را از مسئولان بازخواست کنید و اگر پول را به برادران خاتم الانبیا می دادید کار را انجام می دادند.

آیت الله قربانی افزود: گیلان شاداب و سرسبز بدون منابع طبیعی معنی ندارد و برای سرسبز ماندن گیلان باید درختکاری کنیم که یکی از شش مواردی است که پس از مرگ انسان باقی می ماند.

خطیب جمعه رشت ضمن اشاره به برف اول و دوم گیلان گفت: برف اول غافلگیرانه بود و خساراتی داشت اما در برف دوم با وجود برف بیشتر مسوولین روی کار بودند و خسارات کمتری داشتیم.

وی با بیان اینکه عید نوروز نزدیک است از دولت کریمه خود می خواهیم که مشکلات استان را حل نمایند.

انتقاد شدید از الهام علی‌اف

به گزارش دیارمیرزا آیت الله قربانی ضمن انتقاد به سیاست های آذربایجان و الهام علی اف، گفت: سیاست های اسراییل و آمریکا در آذربایجانی که ۸۰ درصد مردم آن شیعه هستند اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه فردی در آذربایجان به علت فرستادن صلوات در مراسم یک شهید به ۶ ماه حبس محکوم شد، گفت: در این کشور مسجدی به علت اینکه نام حضرت فاطمه زهرا(س) را داشت، تعطیل کردند.

امام جمعه رشت افزود: خاک بر سر شیعه ای که مسجدی را به خاطر داشتن نامه حضرت فاطمه زهرا(س) می بندند.

آیت الله قربانی در پایان با اشاره به اینکه باید سیاست آذربایجان عوض شود، گفت: آقای علی اف قرار است به گیلان بیاید قدمش به روی چشم ولی باید بداند که حکومت وی نیز تمام می شود و او شیعه است باید مانند شیعیان عمل کند.

گفتنی است پیش از خطبه های نماز جمعه محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، برنامه های این نهاد را در سال ۹۵ بیان کرد افزود: ساخت مسکن مددجویان، اعزام نیازمندان به مشهد مقدس و غیره از مهم ترین فعالیت های این اداره بوده است.

Share