نیکومنش نودهی در جمع خبرنگاران

به عنوان یک رشتوند کاندیدای انتخابات می‎شوم | ائتلاف با آذری زبانها هنوز مشخص نیست

نیکومنش نودهی با بیان اینکه اگر به عملکرد او در شورا نمره قبولی داده شود وارد عرصه انتخابات شورا خواهد شد، افزود: به عنوان یک رشتوند به عرصه انتخابات وارد خواهم شد اما در مورد ائتلاف با آذری زبانها هنوز این مساله مشخص نیست.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مظفر نیکومنش نودهی نایب رییس شورای شهر رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) این روز را به همه بانوان تبریک گفت و افزود: بانوان همواره در همه جا نقش آفرین بوده اند.

عضو شورای شهر رشت به نقش آفرینی زنان در روند پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان همیشه در صحنه حضور چشم گیری داشتند و این در سایر کشورها دنیا پررنگ نیست و در ایران واقعا زنان شجاع و آماده ای حضور دارند.

وی با بیان اینکه همواره قدردان اصحاب رسانه بوده است اظهار کرد: در بسیاری از موارد تذکر و هشداری شما برای ما راهکار بوده است.

نیکومنش نودهی با اشاره به فعالیت خود در نخست سال شورای چهارم رشت به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت اظهار کرد: اهداف من بیشتر انجام کارهای ماندگار خصوصا در مورد رودخانه های رشت بود. در مورد لندفیل سراوان نیز سه مرحله در تهران جلسه گذاشتیم و در آنجا رفع آلودگی رودخانه و لندفیل تصویب شد.

وی از دیگر فعالیت های خود را در زمان ریاست کمیسیون بهداشت را ایجاد فضای سبز در محلات عنوان کرد و گفت: بسیاری ازمکانهای بلااستفاده محلات به فضای سبز و پارک تبدیل شد.

این عضو شورا با اشاره به افتتاح ۱۶ پارک در سطح محلات رشت اظهار کرد: از خواسته های شورا این بود که امکانات به صورت مساوی د رمناطق تقسیم شود.

عضو شورای شهر رشت به ساماندهی دست فروشان و احداث بازارچه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاصر ۱۳ بازارچه افتتاح شده است. این بازارچه ها سبب ساماندهی دست فروشان و ایجاد اشتغال شده اند و این موضوع باید تقویت شود.

نیکومنش نودهی ایجاد سرای محلات را از دیگر اقدامات شورای چهارم رشت دانست و افزود: هر محله ای باید دارای شناسنامه باشد و چهره‎های برجسته محلات را شناسایی کنیم. شهر رشت دارای تاریخ پررنگی است و در سرای محلات مشاوره رایگان به شهروندان داده می شود و دیگر هدف سرای محلات دسترسی آسان مردم به مسئولان است.

از وعده راه اندازی تالار مطالعات تا خانه مشروطه و هنرهای معاصر 

وی از راه اندازی تالار مطالعات شهری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این امتیازی است که گیلان و رشت در کشور دارد و امیدواریم به زودی این تالار راه اندازی شود و جوانان پویا و اهل تحقیق از آن استفاد کنند.

این عضو شورا با اشاره به مصوبه  ایجاد خانه مشروطه گفت: رشت و گیلان نقش پر رنگی در مشروط داشته است و باید این را به همه ایران و جهان نشان دهیم. در حال حاضر برای انتخاب مکان در حال تلاش هستیم تا شهرداری ملکی را تهاتر کند و اگر این کار صورت نگرفت یکی از ساختمان های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به عنوان خانه مشروطه معرفی خواهد شد.

نیکومنش نودهی با اشاره به ضرورت احداث خانه هنرهای معاصر اظهار کرد: از ۳۷ هنرمند برجسته در سطح کشور ۲۶ نفر برای گیلان هستند که این ضرورت احداث خانه هنرهای معاصر را نشان میدهد.

شهرک صنعت غذایی در رشت ایجاد شود

وی انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق خوراک را یک فرصت طلایی برای این شهر دانست و گفت: می‌توانیم یک شهرک به عنوان صنعت غذایی برای صادرات غذا و مصرف غذایی داخلی با بسته بندی جدید احداث کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال تبدیل به یک برند برای شهر رشت شود.

نائب رئیس شورای شهر رشت به حمایت از بازسازی سینماهای فرسوده رشت اشاره کرد و افزود: برای هر صندلی مجوز یک متر فضای تجاری داده شده تا سرمایه گذاران فرهنگی به شهر ورود کنند.

نیکومنش در بخش دیگری از اظهارات خود به پیگیری خود درباره ساخت و ساز زمین های نسقی اشاره کرد و گفت: با ۱۳ نماینده مجلس مکاتباتی صورت گرفت و شیوه نامه این طرح با ۱۷ ماده به آنها ارائه شد تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. خوشبختانه با مصوبه نمایندگان در حال حاضر خانه های نسقی می توانند جهت دریافت کنتور برق اقدام کنند  و در مورد صدور پروانه نیز شهرداری کمک می‎کند تا ساخت خانه اصولی و مهندسی باشد.

عضو شورای شهر رشت خدمتگزاری خود در کنگره هشت هزار شهید را افتخار برای خود دانست و گفت: در بودجه شهرداری کدی برای برنامه های شهدا در نظر گرفتیم تا اینکار ماندگار باشد.

به عنوان یک رشتوند کاندیدای انتخابات می‎شوم

نیکومنش نودهی با بیان اینکه اگر به عملکرد او در شورا نمره قبولی داده شود وارد عرصه انتخابات شورا خواهد شد، افزود: به عنوان یک رشتوند به عرصه انتخابات وارد خواهم شد اما در مورد ائتلاف با آذری زبانها هنوز این مساله مشخص نیست.

Share