انتقادات دبیرکل جبهه پایداری از جمنا

به صرف ادعا کسی مردمی نمی‌شود | پیداست که دارند یکدیگر را دور می زنند

دفعه قبل برای مجلس تقریبا جمع شدیم و در تهران همه ما رأی نیاوردیم یعنی باید آسیب شناسی کرد که مشکل کجاست و فقط صرف نشستن چند گروه و فرد با یکدیگر و تعهد و مسائل دیگر مشکلی را حل نمی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبهه مردمی نیروهای انقلاب همچنان بر همان نقطه اول ایستاده است. سروصدای زیاد روزهای اول اگر توجهات را به جمنا جلب کرد رفته رفته آرام گرفت. اگر تا دیروز کسی راجع به آن موضع گیری صریح نمی کرد اما حالا شرایط تغییر کرده است. جمنا نتوانسته نیروهای اصولگرا را به خود پیوند بزند و برای همین تاکنون نتوانسته است لیست کاندیداهای خود را منتشر کند. در این میان دبیرکل جبهه پایداری هم وارد شده و به روش و کار جمنا انتقاد کرده و می گوید: «بعد از ۵ ماه تلفن زدند که بیایید اما ما که نبودیم خیلی کارها شده است، گفتیم بروید کار خود را بکنید و به ما چه کار دارید، ما بعدش که ان شاء الله جلو رفتید اولا دعا می کنیم که خدا شما را موفق به بهترین راه کند و بتوانید به اصلح برسید، اگر واقعا به اصلح برسند دوستان را یاری خواهیم کرد اما اگر دیدیم کسی که معرفی شده شاخص ها را ندارد ما هم آزاد هستیم.»

به صرف ادعا کسی مردمی نمیشود

آقاتهرانی حتی ادعای مردمی بودن آنها را هم به چالش کشیده می گوید: ما که دعا می کنیم موفق باشند اما صرف این که ۱۰ نفر بنشینند و کنار هم بگویند مردمی هستیم مردمی می شوند؟ اگر بشوند که خیلی خوب است اما مردم باید رأی دهند نه ما چند تا، از این رأی ملت در نمی آید، برای رأی ملت باید با ملت صحبت کرد و مردم بدانند، اعتماد کنند و بفهمند که چه کاری می کنیم.

دبیرکل پایداری گفته: این هایی که ایراد دارند و چند بار آمدند و مردم هم رأی نداند باز می رویم همان ها را می آوریم، پس تجربه چه می شود، مگر نگفتند که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، ما ده بار انگشت در سوراخ می کنیم دستمان گزیده می شود و دوباره همان کار را تکرار می کنیم، چرا این گونه عمل می شود و کجای آن درست است.

آقاتهرانی در جمله فوق، ضمن کنایه به حدادعادل، مشخص می کند که قصد ندارند به هیچ عنوان قالیباف را به عنوان خروجی جمنا بپذیرند. چراکه تنها کسی که دوبار در انتخابات شرکت کرده و رای نداشته، قالیباف است.

مدعیان حرفهای درگوشی

 آقاتهرانی می گوید: «بسیاری وقتی حرف می زنند انگار آقا در گوشی به آن ها مطلبی را فرموده است اما وقتی دنبال می کنیم می بینیم که چنین چیزی نبوده است آن وقت آدم چه اعتمادی پیدا می کند، می آیند ائتلاف می کنند و می گویند رأی هرکس که بیشتر بود اما این‌گونه نمی شود، به یکی از آقایانی که ائتلاف کرده بود گفتم شما و شخص دیگر باید کنار بروید تا فلانی بمانند یعنی فقط برای این که این شخص بماند ائتلاف صورت گرفت. پیداست که دارند یکدیگر را دور می زنند و این مسأله مشخص است، حال چه اعتمادی وجود دارد دفعه بعدی که ائتلاف مطرح شد انسان قبول کند.»

سیر شدن از دست مدعیان

آقا تهرانی گفته: «متأسفانه در وادی سیاست این گونه نیست، یکدیگر را دور می زنند، سهم خواهی می کنند و گاهی کارهایی انجام می شود که وقتی انسان نزدیک می شود از جان خود سیر خواهد شد که چرا چنین مسائلی وجود دارد، و بعد کار جواب نمی دهد، وقتی که جواب نداد مردم هم آرام آرام از ما زده می شوند.»

 او در ادامه، اصولگرایان حاضر در جمنا را به سهم خواهی و حتی دروغ گویی متهم کرده می گوید: در چنین جایی به ظاهر ائتلاف می کنیم اما همان‌جایی که ائتلاف می کنیم دروغ می گوییم.»

او به سابقه ائتلاف ها اشاره کرده و آنها را ناموفق می داند: «از گذشته تا کنون حدود ۸ ائتلاف بوده کدام یک از آن ها جواب داده است، تا آمده بشود زیر آن زدند، پیدا است که این ها ائتلاف نیست حرف است، گاهی وحدت هایی که درست می شود هم باید صبر کرد تا شب عملیات بعد دید که آیا باهم هستند یا خیر.»

مقبول سازی و آمارسازی

وی می گوید: بودند کسانی که می گفتند ببینم مقبول چه کسی است یعنی همین حرف هایی که الان هم می زنند، می گویند ببینید مقبول کیست و بعدا خودشان مقبول درست کرده و آمار سازی می کردند، این آمارهایی هم که داده می شود معلوم نیست چقدر راست باشد،

آقا تهرانی سپس با تندی گفته: معلوم می شود این حرف ها یک مقدار کشک است که ما را آرام آرام از اصلح یک مرحله پایین تر بیاورند، اگر یک مرحله پایین برویم خیلی چیزها را از دست داده ایم، ما بهترین را می خواهیم اگر دعوا بر سر بهترین باشد از بین مثلا ۱۵ نفر بین ۲ نفر اختلاف است.

او هم همان حرفی را می زند که پیش از او قاضی زاده هاشمی (از اعضای پایداری) زده بود. او اشاره می کند اینکه باید به زور اصلح را به میدان آورد و می گوید: «مرحوم آیت الله خوشوقت می فرمودند ممکن است شخص اصلح اصلا نباشد، باید بروید درِ خانه آن و به زور بیاورید. اگرچه او نامی از حجت الاسلام رئیسی نمی برد اما پیش از او قاضی زاده صراحتا گفته بود «اصلاح متعین در آقای رئیسی است» و درخواست کرده بود «درخانه او را از جا دربیاورند تا راضی به حضور شود»

او می گوید: اگر آن ها به اصلح نرسند ما هم نگاه می کنیم، ما دنبال این می رویم که چه کسی را می توانیم پیدا کنیم که اصلح و بهترین باشد، شاید هم کاندیدا نشود.» شاید یکی از مهمترین پیام های سخنان آقاتهرانی این باشد که به دیگر آنها از جلیلی جدا شده اند و قصد ندارند در این انتخابات از او حمایت کنند.

انتقاد به آخرین وحدت

 دبیرکل پایداری می گوید: «دفعه قبل برای مجلس تقریبا جمع شدیم و در تهران همه ما رأی نیاوردیم یعنی باید آسیب شناسی کرد که مشکل کجاست و فقط صرف نشستن چند گروه و فرد با یکدیگر و تعهد و مسائل دیگر مشکلی را حل نمی کند، باید ببینیم که عیب کار در دفعه قبل چه بوده است که این کار را نمی کنیم، هر دفعه انتخابات می شود کاری می کنیم و دفعه بعد آن کاری دیگر انجام می دهیم، گاهی هم همان را به شکلی دیگر تکرار می کنیم که جواب نمی دهد.»

Share