نهاوندیان در دیدار مدیران روابط عمومی استانداری‌ها

بنای دولت یازدهم تنش نیست؛ خدمت و تامین منافع پایدار جامعه است

رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرد که امروز مهم‌ترین وظیفه مجموعه روابط عمومی‌ها تلاش برای ارتقاء سرمایه اجتماعی و امید در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد نهاوندیان در دیدار مدیران روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور، خاطر نشان کرد: روابط عمومی در تعریف جدید یک کانال دو سویه است که در آن عرصه های متنوع ارتباطاتی، از جمله مردم با دولت و مردم با مردم قابل تعریف است. در این عرصه هر گونه انسداد یا نقص و تحریف در انعکاس خدمات و اقدامات انجام شده، در حقیقت نادیده گرفتن تلاش انبوه مدیران، کارمندان و کارگرانی است که از دل مردم بوده و طی این سال‌ها، مشغول تلاش و خدمت صادقانه به مردم بوده‌اند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه “در فضای جدید ارتباطی مسایل محلی و استانی می تواند به سرعت به موضوعات ملی تبدیل شده و لذا باید به این موضوع به عنوان یک فرصت برای انعکاس مسایل منطقه ای نگاه شود”، گفت: روحیه ارتباط جمعی در ملت ایران در مقایسه با سایر جوامع بسیار بالا است و این سرمایه بزرگی است که به واسطه آن می‌توان بسیج نیروها را برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و در مسیر توسعه کشور و خیر عمومی ایجاد کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اطلاع‌رسانی موفق را نیازمند دو مؤلفه محتوای صحیح و ابزار کارامد دانست و با بیان اینکه “هر گونه تاریکی زایی، تخریب روحیه‌ و امید به آینده و کتمان واقعیت‌ها، لطماتی پایدار به کشور و مردم وارد می کند”، اظهار داشت: در بخش محتوا و در سطح ملی و تمامی استان‌ها اقدامات و خدمات قابل ارایه زیادی به مردم وجود دارد. از جمله در حوزه اقتصاد ملی، مدیریت همزمان چالش رکود و تورم و تحریم‌های ظالمانه به شکلی که در سه سال گذشته انجام شد، بی‌سابقه بوده است. در حوزه مدیریت منابع آبی، افزایش دو برابری صادرات نفت طی مدت کوتاه، جهش تولید در میدانهای مشترک، توسعه زیرساخت‌ها و بخش راه‌آهن و تقویت ناوگان هوایی، اقدامات بزرگی انجام شده که با توجه به کاهش شدید منابع، کم سابقه بوده است.

دکتر نهاوندیان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید از پیامها و سخن دلپذیر و مورد اقبال زیادی برای افکار عمومی برخوردار است، و کسانی که امروز در حوزه رسانه‌ای دولت فعالیت دارند، همچنان ‌شجاعانه و فداکارانه باید در مسیر ارتقای اعتماد عمومی به کارامدی نظام و امید به آینده درخشان کشور گام بردارند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: بنای دولت تنش نبوده، نیست و نخواهد بود؛ بلکه بنای دولت یازدهم خدمت همه جانبه به مردم و تامین منافع پایدار آنان است و علاوه بر الطاف الهی معتقدیم که مردم نیز به خوبی قدرشناس خدمتگزاران خود هستند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری لزوم احترام به افکار عمومی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هیچ مسئولی حق ندارد نسبت به افکار عمومی و مردم بی‌تفاوت باشد؛ همه وظیفه داریم که به حق آگاهی مردم توجه کرده و هرگاه با انگیزه های مختلف اطلاع‌رسانی نادرستی به جامعه شکل گرفت، آن را اصلاح کنیم و با مردم در نهایت خضوع و تواضع و پاسخگویی برخورد کنیم.

دکتر نهاوندیان همچنین استفاده از ظرفیت‌های فناوریهای نوین ارتباطی و از جمله فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در این نشست بر لزوم توجه ویژه به جایگاه روابط عمومی‌ها، تأکید کرد.

در این جلسه که قائم مقام وزیر کشور نیز حضور داشت، ۱۲ نفر از مدیران روابط عمومی در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را با رییس دفتر رییس جمهوری در میان گذاشتند.

Share