با حضور مسئولان

بزرگداشت چهره ماندگار علمی گیلان در زمینه محیط زیست در انزلی برگزار شد+تصاویر

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: باید در راستای شعار مقام معظم رهبری که تاکید براقتصاد دریا محور همراه با حفاظت از محیط زیست داشته اند قدم برداریم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین بزرگداشت پروفسور محمد حسین جزیره‌ای چهره ماندگار علمی در زمینه محیط زیست در سالن همایشهای اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار شد.

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این مراسم با قدردانی از زحمات استاد جزیره‌ای بر لزوم قددرانی از بزرگان تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها یک فاکتور حیاتی برای زندگی بشر هستند.

وی اظهار کرد: باید یاد بگیریم از کسانی که زنده هستند تقدیر کنیم و ثمره چنین تقدیری این است که جوانان یاد بگیرند از محیط زیست حفاظت کنند.

چراغی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی میلیارد ها دلار تجهیزات و امکانات برای حفظ محیط زیست سرمایه گذاری کرده زیرا مطمئن هستیم این موضوع هزینه نیست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: باید در راستای شعار مقام معظم رهبری که تاکید براقتصاد دریا محور همراه با حفاظت از محیط زیست داشته اند قدم برداریم.
گفتنی است در این مراسم ناخدا باقری فرمانده ناوگان شمال، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، رئیس اداره محیط زیست انزلی، بهمن صالح نیا پیشکسوت فوتبال گیلان و جمعی دیگر از میهمانان حضور داشتند.

پروفسور محمد حسین جزیره‌ای در سال ۱۳۰۱ در بندر انزلی به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۲۲ پس از پنج سال تحقیق در زمینه جامعه‌شناسی جنگل و جغرافیای گیاهی در جنگل‌های شمال ایران هسپار بلژیک شد و به دریافت درجه دکترای جنگل‌داری دست یافت.

دکتر جزیره‌ای خدمات دولتی خود را از سال ۱۳۲۳ در سمت جنگلدار لاهیجان در وزارت کشاورزی آغاز کرد. معاون وزارت منابع طبیعی، معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، مدیر کل مراتع کشور، مدیر عامل سازمان عمران منطقه‌ای گرگان، مشاور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از جمله سوابق اجرایی اوست.

Share