مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد

رتبه سوم گیلان در کشور در زمینه تعداد بقاع متبرکه

عادلی گفت: مراسم افتتاحیه کنگره سیدجلال الدین اشرف(ع ) روز سه شنبه ۱۶ اسفند در تالار حمکت دانشگاه گیلان برگزار میشود و مراسم اختتامیه کنگره نیز در بارگاه آن حضرت در آستانه اشرفیه با حضور استاندار و مسوولین استانی خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشتت خبری حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی با موضوع برگزاری کنگره ملی آقاسیدجلال الدین اشرف(ع) امروز دوشنبه برگزار شد.

عادلی در این نشست که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، به برگزار کنگره ملی آقاسیدجلال الدین اشرف(ع) اشاره کرد و گفت: این کنگره در راستای شناخت امام زاده‎ها و تاثیر آنها بر پاسداشت اسلام برگزار می‎شود.

وی به فراخوان برگزاری این کنگره و مقالات دریافتی اشاره کرد و افزود: برای کنگره ملی آقاسیدجلال الدین اشرف(ع) ۱۲۸ مقاله به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد ۲۷ اثر انتخاب، چاپ و ارائه می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: مراسم افتتاحیه کنگره سیدجلال الدین اشرف(ع ) روز سه شنبه ۱۶ اسفند در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار میشود و مراسم اختتامیه کنگره نیز در بارگاه آن حضرت در آستانه اشرفیه با حضور استاندار و مسوولین استانی خواهد بود.

عادلی، اظهار کرد: برای ششمین سال متوالی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور و هم چنین استان گیلان طرحی به نام آرامش بهاری را اجرا می‌کند که از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در سطح ۲۳۰ بقعه استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: گیلان ازنظر تعداد بقاع متبرکه رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد و حجم کاری ما بالا است و بدون مرخصی کاری آماده پذیرایی از زائران هستیم و در تلاشیم تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

 عادلی گفت: ستاد مرکزی آرامش بهاری برای اجرای هرچه بهتر این طرح ایجاد شده است و در این ستاد همکاران اوقاف به‌صورت شیفت‌بندی حضور دارند و بازرسانی از سوی استان و به‌طور نامحسوس امام‌زادگان را بررسی می‌کنند و پس از پایان طرح نحوه عملکرد نیز ارزیابی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان یکی دیگر از ویژه برنامه‌های اوقاف گیلان را برپایی طرح خیمه معرفت دانست و با اشاره به استقبال مردم اظهار کرد: در حیاط بقاع متبرکه خیمه‌هایی نصب می‌شوند که بیش از ۱۸۰ روحانی در آنجا حضور دارند و از این تعداد ۲۶ نفر از مبلغین قم هستند.

عادلی در پایان یادآور شد: برپایی حلقه معرفت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، سبک زندگی اسلامی و مشاوره در مورد وقف از جمله مواردی است که در خیمه‌های معرفت انجام می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غرغه‌ها نیز غرفه کودک و نوجوان است.

 

Share