رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت اظهار کرد:

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه رشت | ۸ وقف جدید در سال ۹۵

حجت‌الاسلام کریمی بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۶ اسفندماه در بقاع متبرکه آغاز خواهد شد، افزود: طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه شهرستان رشت با حضور ۱۵ مبلغ متخصص ازحوزه علمیه قم تا ۱۴ فروردین برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برای هفتمین سال متوالی همزمان با کل کشور طرح نوروزی آرامش بهاری را در بقاع متبرکه سطح شهرستان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۶ اسفندماه در بقاع متبرکه آغاز خواهد شد، افزود: این طرح در ۶۸ بقعه متبرکه شهرستان رشت با حضور ۱۵ مبلغ متخصص ازحوزه علمیه قم تا ۱۴ فروردین برگزار می شود.

کریمی همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی برپایی خیمه‌های معرفت در سال جاری، تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته خیمه‌های معرفت در ۴ نقطه برپا شد و امسال در ۸ نقطه برپا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت بقعه های شاخص شهرستان رشت را امامزاده هاشم، بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع)، دانای علی، امام زاده حسن خمام، امام زاده قاسم چولاب و سلیمانداراب عنوان کرد و گفت: برپایی ۴ غرفه کودک و نوجوان، مشاوره چند رسانه ای و مشاوره وقف در خیمه های معرفت از برنامه های طرح آرامش بهاری است که در ایام نوروز برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در برخی از بقاع متبرکه مانند امامزاده هاشم و خواهر امام نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی برگزار می‌شود افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها آشنایی مسافران با مکان های مذهبی رشت و استفاده بهینه از محصولات فرهنگی برای زائران است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری برنامه های ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه خواهد بود، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به زائران و تحویل ملزومات اولیه برای استقرار، نظیر آب جوش و پتو از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت است.

وی افزود: طرح گیلان مطهر با همکاری نیروی انتظامی در بعضی از بقاع مانند بقعه امام زاده هاشم رشت برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت در خصوص وقف سال ۹۵ در شهرستان رشت گفت: در سال ۹۵ هشت وقف جدید در شهرستان رشت با ارزش سه و نیم میلیارد تومان انجام شده است.

Share